torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan...

Herregud, går så jävla fort så jag hinner ju inte med! :/ Hade faktiskt tänkt blogga för längesen, men av nån anledning har det hamnat i skuggan hela tiden.

Men är ju mycket att göra nu inför jul och så annars. Och så kom ju Lina i lördags, så man vill ju gärna umågs en del med henne.

Och en sisådär 20 minuter kommer Emma och Erik. :) Och Theia förstås. ;) Erik ska inte fira jul med oss, men han ska väl vara här till imorgon iallafall.

Det har som sagt varit fullt upp sen jag fick jullov i fredags. Lördag fyllde mamma år, och vi åkte in till Örebro för att äta middag på grekisk restaurang och överraska henne lite. Plötsligt dök Emma, Lina och Erik upp där och började sjunga. :P Det hade inte varit lätt för mig och pappa att lura med mamma till Örebro, för hon ville verkligen inte. Men vi lyckades till slut!

Sen fortsatte kvällen med fika på Hälls, där vi beställt en tårta i förväg, som avnjöts, nästan hela, inne på caféet. Sen åkte E och E tillbaka till Uppsala igen, och Lina följde med oss hem till Karlskoga. :P

Söndag sov jagv läääänge, eller ganska länge iallafall, hehe. :P Och sen på kvällen var jag, mamma och Lina på den traditionsenliga julkonserten med pappas orkester i kyrkan. Bra som vanligt! ;) De spelade fint och solisten var duktig! :) Särtskilt med tanke på att han fått hoppa in som reserv med så kort varsel, då han som egentligen skulle sjunga hade blivit sjuk, och därmed hade han inte haft så mycket tid på sig att öva.

Sen satt jag och Lina och spritsade glasyr på delarna till pepparkakshuset. Och åt popcorn! ;)

Måndag var lugn, jag sov lääääänge, och passade sen på att städa lite. :P

Tisdag var det upp tidigt (halv 9), då jag blev upphämtad halv 10 av mamma och Lina, för att åka till Örebro och shoppa hela dagen. Vi började med Marieberg, där vi gick i affär efter affär, men hittade inte det vi letade efter. Sen avslutade vi med en lunch på Paco's (det är alltid gott) innan vi gick till bilen och körde in mot Örebro Centrum istället. Där fortsatte vi leta, och köpa lite. :P Så fikade vi lite ihop med mammas kompis M som bor i Örebro, och hennes äldsta dotter var med också. Så blev det lite mer shopping innan vi skulle möta upp pappa på parkeringen nedanför hans jobb. Där sa vi hejdå till Lina, som skulle träffa en Lunnevadskompis, och vi andra åkte hem till Karlskoga. Det började med tjock kö på väg ut från Örebro, och vi trodde det skulle stå stilla en bit, som vid Ölandsbron efter Skördefesten, men det släppte ganska snart.

Igår blev jag upphämtad vid tjugo i tolv, för att följa med mamma och Lina på ännu en julkonsert i kyrkan. Denna gång med lärarensemblen från Kulturskolan. Det var... sådär!

Sen blev det ytterligare lite shopping när vi ändå var nere på stan, innan vå åkte hem.

På kvällen sen blev det julbak, julbak, julbak. Pappa bakade den årliga fruktkakan, och jag bakade mina, numera årliga, chokladkolakakor. Mmmmm! :P Lina putsade silver, haha. :P

Och så kollade jag SÅKLART på Melodifestivalens årskrönika! ;) Självklart! Ingen jul utan den! Det viktigaste programmet under hela julen, haha. :P

Och så byggde mamma ihop pepparkakshusen och ställde upp dem och jag och Lina fick ställa ut tomtarna och allt det andra runtomkting.

Idag har jag städat, städat och STÄDAT! :P Och tvättat, har tvättstugan. :P Och nu är jag hemma hos päronen och väntar på att storasyrran ska komma. :)

Granen is in da house också, så jag antar att vi får klä den sen efter maten, hehe. :P

Vad som händer imorrn vet jag inte, men blir säkert att vi gör lite julgodis och sånt. Ja, vi får väl se. :P

Ha en underbar dan-före-dan-kväll, och strssa inte ihjäl er nu! ;) Jul blir det ju ändå! :P Kraaaaam på er finaste!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar