söndag 7 oktober 2012

Hundmys, systerumgänge, massa lasagne, vaktavlösning och Gangnam style :P

OK, tänkte försöka skriva lite m förra helgen då. Har inte hunnit med det innan, för det har gått i ett, och jag har haft fullt upp, så jag har helt enkelt inte hunnit.
 
Jag kom fram till Uppsala strax efter 8 på fredagkvällen, och blev då varmt mottagen av syster Lina när jag klev ur bussen. I bilen väntade syster Emma. :P Åkte hem till Emma där jag bjöds på rotfruktslasagne, som var god! (Jag var vrålhungrig!) Där var även Erik, mamma och mosin Lena. Trevligt hade vi! ;) Blev rätt sent, men som sagt, vi hade trevligt, så det var bara lugnt. :P Trots att jag var rätt trött efter att ha gått upp tidigt, haft en hyffsat lång skoldag och sen suttit på en buss ganska länge.
 
På lördagen blev det en hundpromenad efter frukosten. Vi tog med Theia ut och så mötte vi upp mamma och mosinerna Lena och Lotta och Lottas hund Charlie. Vi gick till nån fårhage, där det dock inte betade några får just denna dag. Regnet hängde i luften hela tiden, och vi fick en del stänk på oss, men det var väl inga jättemängder. Men det var blött och slabbigt på marken.
 
Sen gick vi hem till Lena, där vi bjöds på lunch, i form av macka och fil. Och sen åkte jag, mamma och systrarna till morfar. Vi tog med honom på en liten utflykt, till Hammarskog. Det regnade som attan, så vi gick inte runt nåt där. Vi gick in på caféet, köpte lite fika, satt och snackade en stund och sen åkte vi därifrån igen.
 
Vi släppte av Lina vid Rackarberget, hon skulle träffa en kompis, och så släppte vi av mamma och morfar vid morfar, och sen åkte jag och Emma till Elgiganten, eftersom jag skulle köpa nytt minneskort till systemkameran. Det gick bra... trodde jag...
 
Jag tog ett sånt minneskort jag skulle ha, och Emma köpte hörlurar... Allt var frid och fröjd... Tills jag kom upp i lägenheten hos Emma, då jag insåg att nej, det var ju inte alls rätt. Det var ju FEL! Fan också! Så det blev att åka tillbaka, plocka åt sig RÄTT minneskort (dubbelkollade typ femtioelva gånger), stressa till kassan eftersom de höll på att stänga. Tog aplång tid för att tjejen framför hade nåt problem, och väl framme i kassan förklarade jag min situation, fick instruktionen att gå till Service-center. Jag stressade ut, trodde jag hade koll på läget. Men nej, det hade jag inte... Jag fattade inte var fan Service-center låg, och jag kunde inte gå in i butiken igen eftersom de stängt, och om jag gick ut skulle jag inte komma ut igen. Så i ren panik ringde jag mamma, som såklart inte kunde hjälpa mig, vi lämnade ämnet och bestämde att jag skulle köpa ett minneskort i Stockholm dagen efter istället.
 
Så jag lämnade affären med samma minneskort jag kom dit med, utan att ha gjort nåt byte. Skämdes så in i helvete, var sur, ledsen och förbannad, och stämningen i bilen när vi åkte tillbaka var inget jag vill uppleva igen! tro mig! Jag och Emma sa inte ett knyst till varandra på hela tiden.
 
Men nej, usch, jobbigt det där, vill bara glömma det, så vi lämnar det.
 
På kvällen var vi iallafall bjudna på middag hos Lena. Och gissa vad vi fick?! Haha jo, LASAGNE! :P (Kan väl tillägga att vi fick lasagne till lunch i skolan den fredagen också, så det blev lite av en lasagne-helg för mig. :P Men men, det gör ingenting alls, jag älskar lasagne! :P)
 
Det blev sent den kvällen också. Vi snackade och hade trevligt! Lina och Emma skulle dessutom ut sen efteråt. Så jag och Erik som gick hem när de stack iväg. Jag var dock också uppe rätt länge sen vi kommit tillbaka hem till Emma.
 
Sen var det upp tidigt nästa dag. Fast jag vaknar ju alltid tidigt ändå, så jag vaknade som vanligt långt innan jag behövde.
 
Vi åkte med tåget vid 10. Eftersom jag och Lina skulle åka tillbaka till respektive studieort direkt från Stockholm, så blev jag ju tvungen att packa innan också.
 
Vi mötte upp mamma och Lena på stationen. Första gången jag har åkt hundkupé på tåget. :P
 
Väl framme i Stockholm delade vi ganska snart på oss. Jag gick med mamma och Lena, och sytrarna och Erik gick för sig. Vi tre gick till Clas Ohlson, så jag kunde införskaffa ett nytt minneskort. Tog ett bra tag innan vi hittade det, men till slut fick vi reda på att de bara fanns vid kassan. Men jag fick ett till slut iallafall. :)
 
Halv 2 skulle pappa börja spela vid Armémuseum, så vi började gå bortåt. Samtidigt som vi letade efter nånting att äta. Vi hittade ingenting på vägen, men lyckades hitta ett gatukök en bit från museet. Vi köpte varsin korv, och när vi stod där och väntade på att korvarna skulle bli klara, hörde vi musik, och så såg vi pappa och co komma marscherande en bit bort. Vi lyckades iallafall hitta en genväg in på gården till museet, så vi hann dit precis när de marscerade in på gården.
 
De spelade där en kvart, och sen började de marscera bort mot slottet. Och vi hänngde på. :P
 
Så kollade vi på vaktavlösningen och på pappa såklart, som ägde symbalerna! :P Stolt blir man, när man har en pappa som spelar på vaktavlösningen.
 
När vaktavlösningen var klar gick de ut och spelade ett par låtar utanför Storkyrkan. Sen fick vi hälsa på pappa lite snabbt innan han skulle iväg med sina polare i Guldmsedshyttans musikkår. Och vi gick för att se om det gick att komma in i Storkyrkan, förra gången gick det inte! Och nej, tror ni inte det skulle vara ockuperat nu också, så det inte gick att komma in. De vill helt enkelt inte att jag ska få se Storkyrkan invändigt. :P
 
Vi började leta efter nånstans att äta istället. Emma och Erik hade läst om nån restaurang där man kunde ha med hundar. Vi gick dit. Minns inte alls vad stället hette, men jag rekommenderar det iallafall INTE! Griniga gäster, och delvis grinig personal. Skit-otrevliga faktiskt!
 
De övriga beställde tapas, jag åt en hamburgare. :P Orkade dock inte hela.
 
Sen blev det till att gå bort till centralen, men i ganska sakta mak, jag hann med att stanna och ta lite foton på vägen.
 
Min buss var den som gick först, sen Linas tåg. Vi köpte en varsin baguette, jag och Lina, att ha på resan.
 
Bussen jag åkte med stannade ju sen i Uppsala en timme senare. Där skulle jag ha gått på frän början, innan vi bokade om så jag fick kliva på i Stockholm istället.
 
Men ja, som sagt, en timme senare stannade den i Uppsala. Och helt plötsligt ser jag min klasskompis Anders kliva på bussen. Snacka om förvånad! :O Jag visste ju att han varit hemma i Sala över helgen, men inte att han också åkte med YBuss.
 
Dock kunde vi inte sitta bredvid varandra, för jag satt redan bredvid en annan dam, bussen var ju så jävla full!
 
Och när vi kom frma till Hudik vid 8-tiden, så står Lina, våran klasskompis, där och väntar på bussen. Hon hade precis missat den, när hon kommit med tåget från Linköping. Och eftersom bussarna vid den tiden på helgerna bara går en gång i timmen, så fick vi stå och vänta i en timme på bussen. Men vi hade ju sällskap, så det gick ju bra! :P
 
Vi var "hemma" (känns faktiskt som hemma nu) i Forsa igen runt halv 10.
 
Kanske jag skulle förklara det där lilla Gangnam style också. ;) Ja, vad ska jag säga, jag lyssnade väldigt mycket på den denna helgen helt enkelt. :P
 
Ja, det var den helgen det! En ganska intensiv och händelserik, men väldigt rolig helg! :D
 
Och nu är snart den här helgen också till ända. Men veckan som gått, som by the way varit sjukt stressig, jag vågar påstå att det varit den stressigaste veckan hittills, berättar jag om senare.
 
Over and out

 




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar