torsdag 7 november 2013

Jag och TV

Innan jag flyttade till Forsa tittade jag jättemycket på TV. Nästan FÖR mycket! Sen under Forsa-tiden, blev det inte alls speciellt mycket TV. Av förklarliga skäl då. Men ärligt talat saknade jag det inte. Kanske berodde det främst på att det hände så mycket annat, så man hade knappt tid med TV ändå. :P Haha!

Och nu sen jag har flyttat tillbaka till Karlskoga har det ju då blivit mer TV igen. Men inte alls lika mycket som innan Forsa-tiden. Men det är rätt skönt. Har liksom tappat det där lite, vilka program som går och vad man ska följa och inte. Den här hösten är det bara 4 program jag egentligen följer. Bonde söker fru, Idol, Så mycket bättre och Solsidan. Allt annat är mest bara sånt jag kollar på för att jag inte har nåt annat att göra. Det gör mig liksom inget att jag missar det!

Jag bryr mig helt enkelt inte lika mycket om TV:n längre. Visst, TV:n står väldigt ofta på här hemma hos mig, men det är bara för att jag känner mig så ensam om den inte är på. Jag VET, dåligt för miljön, men vissa dagar är den inte på alls. Som idag till exempel.

Förut tittade jag nog på TV i genomsnitt 3 timmar per dag, nu har jag väl gått ner till typ... en halvtimme om dagen. :P Typ. :P

Men förr i tiden, då var det ju rena högtidsstunden när man skulle titta på TV, hela familjen samlades! Och det fanns bara en kanal. Tänk om det kunde vara så nu, istället för alla tusentals kanaler som finns att välja mellan nowadays. Nej, man skulle ha levt på 60-talet. Det var tider det!

Tjoflöjt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar