lördag 12 mars 2016

Sälen dag 3

Idag började vi i Högfjället. Vi var först på plats och kom några minuter innan liftarna öppnade.

Det var TJOCK dimma! Nästan lite trolsk. Liiite läskigt men underbart att åka nypistat manchester i det. Vi var heeelt ensamma dom två första åken. Underbart!

Sen fick vi träffa maskoten Valle och så hade 2-åringen skidpremiär, så då höll vi till i barnbacken en stund. Lite varm choklad från caféet där också.

Efter det fick jag åka ensam en stund.

Sen efter lunch hemma åkte vi bort till Hundfjället. Där hann vi åka en timme innan liftarna stängde. Men vi hann med många åk på den timmen!

När liftarna i Hundfjället stängt åkte vi till Tandådalen och körde några åk där innan vi var klara för dagen. Men inte så bara det! Dramatiskt blev det haha!

Tog stora liften upp. När vi är uppe på toppen och ska kliva av missar jag att kliva av så måste typ hoppa ner från liften. Vilket leder till att jag ramlar. Råkar dra med mig Lina i fallet. Plus att dom som kommer bakom kör in i mig och också ramlar. Tar mig iallafall upp till slut och vi tar oss ner.

Sen när vi åker sista åket för dagen tar jag en annan backe än dom andra. Ska svänga ut men ser inte att det är en skithög kant där. Som går ner till en annan pist. Så jag stupar rakt ner med huvet före. Tappar ena skidan och står på näsan bokstavligen. Får gå tillbaka upp och hämta skidan. Vänder mig om och ser att det kommer en snowboard-åkare bakom mig. Blir lite stressad att resa mig upp haha.

Ja, det var min dag det. :P Lär nog få fetaste blåmärket efter vurpan i liften, och har ont i fingret och handleden efter pladask-vurpan i backen.

En dag kvar här imorgon, sen åker vi hem. Jag vill inte! :( Det enda negativa med fjällsemester...

Men nu ska jag sova så jag orkar åka en hel dag i backen imorgon också...

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar