fredag 28 augusti 2020

Vad är vitsen?

Nej jag kanske inte borde skriva detta inlägg. Ja jag vet att det kanske blir tjatigt. Men vet ni hur sårad min redan trasiga själ blir av allt detta?

Vad är det som är så fantastiskt häftigt och tillfredsställande med att trycka ner en annan människa? Att håna och hata nån så mycket? Var vill man komma då?

Jag vet att dom människor jag vill nå ut till aldrig kommer läsa detta så egentligen rätt menlöst att skriva.

Men jag måste få skriva det ändå.

Jag blir nog aldrig kvitt detta.

Tycker det kunde räcka med dom hjärnspöken jag redan har.

Var försiktiga ute på era sociala medier. Folk är brutala! Brutalt elaka och totalt hänsynslösa.

Jag borde inte ta åt mig jag vet. Särskilt inte när det är för mig helt okända personer som skriver elakheter. Men hur ska jag kunna bygga upp mitt redan sårade självförtroende när det finns folk som jobbar hårt för att bryta ner det igen?

Jag vet inte jag. Vill bara bli respekterad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar