torsdag 24 juli 2014

Hej från Åsa!

Long time no see. Är väl inte ens nån som läser min blogg längre, hehe.

Hursomhelst, för tillfället är jag mitt ute på landet, någonstans i Sörmland. Närmare bestämt ett litet samhälle som heter Åsa. Eller så är det bara den här delen av samhället som heter Åsa. Själva samhället heter Sköldinge. Mysigt som få! På en skola som heter Åsa folkhögskola. Också jävligt mysigt!

Går en sommarkurs här nu. Mindfulness. Jädra bra grej alltså! En enveckaskurs, sista dagen imorgon. Älskar't!

Tråkigt att det är sista dagen imorgon, men också lite skönt. Folkhögskola is the shit helt enkelt. Kommer jag alltid att tycka! Få saker som slår det...

Bra kurs, trevligt folk, god mat! Ja, vad mer kan man begära??!! Inte mycket.

Men vädret??!! På tok FÖR varmt, om ni frågar mig. Alltså PUH! Underbar kväll ikväll dock. Tur att kvällarna blir lagom svala iallafall. Sitter i det vidöppna fönstret i mitt internats-rum och känner den något svala, men dock inte kalla, luften, utanför. Igår var jag ute och gick ungefär vid den här tiden. Underbart! SÅ vacker kväll, behaglig temperatur och så det här lugnet... Lugnet. Love it! Och så himka vackert också! Fantastiska omgivningar.

Lånade en av skolans cyklar och tog mig en cykeltur till närmaste större samhälle, Valla, igår. Kul att se!

Det enda minuset är väl tågen. Järnvägen går väldigt nära skolan, så då och då hör man tågen dundra förbi. Lite kul dock, att jag körde förbi här med tåget i tisdags när jag kom, men det visste jag ju inte då, haha. Och tyvärr åker jag inte samma väg hem så just den här sträckan förbi skolan kommer jag tyvärr missa. :(

Avslutar med en bild jag tog tidigare idag under en svettig promenad.

2 kommentarer:

  1. Bra val där med Mindfulness! :)

    SvaraRadera
  2. Det är synd att det här med Blogg inte är lika poppis längre. Me Insta när det gäller foton. Men jag ger mig inte jag heller.

    SvaraRadera