tisdag 8 november 2011

Den där Zlatan, vad är grejen med honom egentligen?!

Igår kväll satt jag coh tittade på "Fotbollsgalan" på TV4. Inte för att jag är nåt stort fan av fotboll direkt, men jag ville mest se det för att jag ju faktiskt följde damernas VM i somras.

Idag stod det om det i tidningen också, SÅKLART. Om galans drottning, men framförallt, galans kung!

Galan avslutas alltid med att de två absolut största och mest prestigefyllda priserna delas ut, Diamantbollen och Guldbollen. Det priset ska helt enkelt gå till den absolut bästa spelaren under säsongen. Och för 1000000000000000:e gången i rad, TYP (eller så var det 5:e gången i rad, 6:e totalt, men ändå), gick Guldbollen till denna man, Zlatan. Men ärligt, jag förstår fan inte grejen med honom?! Jag förstår inte den sjukt jobbiga hysterin över honom?! Är han verkligen så överlägset bra, är han verkligen så himla mycket bättre än alla andra?! Jag tror inte det! Jag gillar fan inte ens karln!

Och vad har han gjort just i år som har varit så fantastiskt fantastiskt bra då?! För ärligt talat, han var ju inte ens med i den där viktiga EM-kvalmatchen mot Holland, som Sverige vann. Som sagt var UTAN ZLATAN! Sveriges landslag klarar sig, uppenbarligen, så jävla bra utan Zlatan.

Nu är jag då som sagt inget jättefan av fotboll, så egentligen är jag väl fel person att uttala mig om det, men jag skiter faktiskt i det just nu. Så jag gör det ändå. Jag tror att det fanns så många fler som hade förtjänat den där jädra Guldbollen så mycket mer än Zlatan igår! Men folk är ju som besatta av den där karln. Zlatan, Zlatan, Zlatan, det är det enda som existerar i de galna fotbollsjournalisternas hjärnor! Jävligt tragiskt tycker jag! Nej, dags att ta fram nån annan av de duktiga herrfotbollsspelarna i rampljuset, så de också får visa framfötterna. För jag är säker på att de finns där. Att det finns fler än Zlatan. Zlatan har fått sin uppmärksamhet nu, det räcker!

Nej, jag har inte mycket till övers för Zlatan, det har jag inte. Och så ska han ju tydligen släppa nån bok nu också då! "Jag är Zlatan Ibrahimovic". Fyndigt namn! De drog ett litet skämt om den där boken igår, och då kan ju jag haka på där, fast på fullaste allvar då, med titeln "Jag skiter i Zlatan Ibrahimovic".

Diamantbollen gick f.ö. till Lotta Schelin, som jag dock gillar väldigt mycket. Ja, jag har mycket mer till övers för damfotboll än herrfotboll. Och trots att även hon fått Diamantbollen flera gånger tidigare, så tycker jag hon förtjänade den i år! Så GRATTIS LOTTA! :D

Och förresten: varför är Guldbollen runt och bollmönstrat, men Diamantbollen i nån konstig form?! Vad är det för könsdiskrimenring egentligen?! nej, DÅLIGT tycker jag! TUMME NER på det!

Ja, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta, men jag nöjer mig där.

Tack för mig!

4 kommentarer:

  1. Jag håller absolut med om att någon annan borde fått Guldbollen, det har blivit lite mycket Zlatan. En fantastisk spelare som Kim Källström till exempel förtjänar att hyllas.

    Zlatan må kanske inte gjort sina bästa prestationer i just landslaget, men faktum är att han ÄR den bästa svenska spelaren någonsin. Framförallt betyder han mycket för sitt klubblag, och han spelar absolut i klass med de allra bästa spelarna i Europa. Men som sagt, i landslaget har inte lyckats lika bra. Problemet där tror jag är att övriga laget lägger för mycket ansvar på honom. Spelar Zlatan så ska alla bollar upp till honom.

    Hollandsmatchen är ett praktexempel på hur bra det kan gå när man spelar som ett lag och inte förlitar sig på en enda spelare. Min slutsats blir således (tyvärr) att Zlatan är så pass mycket bättre än sina kamrater i landslaget att vi skulle behöva ett par spelare till som är i närheten av hans klass för att till fullo ha nytta av honom i landslaget.

    Men det är bara min teori och inget jag har några som helst vetenskapliga belägg för. Och nu ska jag sluta skriva uppsatser i sociala medier. Läggdags!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag antar att du har rätt. Jag är inte så insatt, som sagt, så egentligen är jag ju fel person att uttala mig om saken, men jag störde mig så på att just han fick Guldbollen, i år igen! Ingen annan, förutom Fredrik Ljungberg typ, har fått den på 7 år nu eller vad det är...

    SvaraRadera
  3. Hej Hanna,

    Hoppas du fick dig lite sömn inatt. Jobbigt att ligga vaken när tankarna fladdrar runt.

    Fin du har gjort om din sida :-)

    Var rädd om dig.

    Kramar ♥


    /Hannah

    SvaraRadera
  4. Hur kan du klaga på att Zlatan får den för 6e gången eller va det va, men sedan säga att det är bra att Lotta får den? Könsdiskriminering? Ja.

    SvaraRadera