fredag 12 februari 2016

Om livet och döden

Livet ger och livet tar. Man ska vara rädd om det man har. Inte ta nånting för givet. Ingenting. Man ska ta vara på livet. Visa kärlek. Älskar mer, och hata mindre!

Som Ronja Rövardotter sa: "Livet är en sak man ska vara rädd om." Så sant! Du vet inte vad morgondagen ger. Du vet egentligen ingenting om imorgon.

Ta till vara på livet. Ta tillvara på dina nära. Kramas ofta! Skratta mycket! Skapa fina minnen! Det är det finaste du kan ha sen.

Igår fick jag ett besked som både chockade och gjorde ont. En vän till mig finns inte mer. Hon har flugit till änglarna. Hon är borta. Borta för alltid. Känns så konstigt. Så overkligt.

Hon var en av dom mest godhjärtade människor jag nånsin känt. Hon snålade sällan med komplimanger, hon var en av mina trognaste bloggläsare och hon älskade mina foton! Hon skickade alltid så fina julkort till mig. Jag blev så glad!

Både igår och idag har jag tänkt på henne. Mycket! Och på livet. Hennes livslåga slocknade alldeles för tidigt och det är så orättvist! Men det är ju dom bästa som lämnar oss först sägs det. Om nu det skulle vara nån tröst. Nä knappast.

Men himlen har berikats med en av dom vackraste änglarna. Och jag vet att hon ligger där nu och ser ner på oss. Oss som blev kvar. Med tårarna och med sorgen. Hon hade så många vänner som tyckte så mycket om henne, en fin man och tre underbara barn, plus en fosterdotter, som nu sörjer och saknar henne enormt.

Himlen har blivit rikare, men för oss var det en stor förlust! Mitt hjärta är tungt och ögonen är fortfarande fulla av tårar.

Tänker på dig även ikväll, fina underbara L! Din härliga personlighet kommer alltid leva kvar i våra minnen och vi saknar dig nåt enormt! Vila i Frid!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar