lördag 19 oktober 2013

Pontare och grillkorv!

Bra kväll! Var och lyssnade på Roger Pontare som pappa spelade med med kåren. Pontare tolkade Sinatra. Riktigt bra! Sen grillade vi korv i öppna spisen hos mamma och pappa, och nu sitter jag och kollar på "Music and lyrics". Trevlig film! :)

Och om en vecka kommer jag sitta i Conventum! Gryyyyymt ju! Kan knappt bärga mig nu, haha. :P Har längtat sen i somras, när jag fick reda på det, men haft det som en dröm ännu längre än så. I flera år. Såg idag att dom fått bra recensioner iallafall, efter premiär-showen igår. Låter ju lovande! :P Åååh, jag längtar!

Tidigare idag var jag och lyssnade på en annan konsert. En gammal klasskompis från gymnasiet hade en liten konsert i konsthallen ihop med sin pojkvän. Grymt bra! Hon är otroligt duktig! Hon sjöng både covers och egna låtar. Hon har skrivit en hel del låtar själv. Det är mest jazz och country. Inte riktigt my kind of music. I vanliga fall alltså. Men hon gjorde det otroligt bra! Jag är sjukt nöjd! Ja, hon är verkligen duktig! Malin Minelli är hennes artistnamn, det går att söka både på Spotify och Youtube tydligen.

Men ja, det var väl allt för nu!

Hörs snart igen!

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar