måndag 29 augusti 2011

Djerfstugan, gamla bilar, Tobbe Trollkarl och Nora-marken...

Jag har haft en ganska händelserik helg kan man ju säga... :P Är fortfarande sjukt trött, haha... :P

I fredags efter maten följde jag med mamma till Djerfstugan eftersom hon ville bada... Jag badade såklart inte, men det är så fint därute, så jag tog med kameran och fotade lite... :P Hade ju varit apvarmt hela dagen, så man var ju rätt rejäklt svettig!!! Och äcklig!!! Men inte ens det fick mig att hoppa i vattnet, haha... :P

Hade haft fullt upp tidigare under dagen också, åkte buss till andra änden av stan bl.a... Vilket gjort mig sjukt svettig, det är så äckligt varmt på bussarna i sån värme, som en bastu!!! PUH!!!

Sen i lördags drog jag iväg med mamma igen... Stack i princip direkt efter frukost... Cyklade ner till stan med mamma... Eller vi började vid Grönfeltsudden, där det skulle vara "Damrally", nåt som de tydligen körde första gången i år... Det var gamla bilar från 60-talet och alla damer som körde dessa pärlor var klädda i tidsenliga kläder... Sen körde de alla iväg i ett led, de skulle visst runt hela Möckeln, men tre stopp på vägen...

Jag och mamma kollade även i butiken där...

Sen cyklade vi vidare upp mot stan... Jag skulle kolla efter vinterstövlar bl.a... Var ute tidigare i veckan, och hade sett några redan då som jag tyckte var snygga, och inte kostade alltför mycket... Tyvärr var just de stövlarna för små, så jävla typiskt, trots storlek 41, som är den storleken jag brukar ha!!! Men jag får väl vänta lite till då, tills de fått in fler stövlar...

Vi gick runt lite till på stan, träffade lite "bekantingar" (mest till mamma iofs, men ändå, haha... :P) och så, precis innan vi åkte därifrån, kollade vi in Tobbe Trollkarl på torget... Men det var inte jätteintressant, var riktat till barn upp till typ 6 år...

Vi åkte ner till Grönfeltsudden igen, och åt lunch på Strandkanten innan vi åkte hem...

Och så igår åkte vi till Nora jag och mamma, för att gå på Nora-marken... Vi har varit på den några gånger förut, men det händer inte alls speciellt ofta... Gick upp tiiiiiiiidigt (halv 8) för att vara där när de öppnade, vilket var 9.30, vi var där typ 9.35... Vi var bland de första som kom, så vi kunde välja nästan vilken plats som helst på parkeringen, haha... :P 20 andra bilar bara typ!!!

Marknaden i Nora är SKITSTOR!!! Men vi gick runt hela!!! När vi kom hade inte alla hunnit få upp sina knallar än, så vissa ställen fick vi gå tillbaka till... Men det var jäkligt skönt att vara där så tidigt, när det inte alls var mycket folk, och man slapp trängas som i en sardinburk...

Men vi blev kvar ganska länge, haha... :P Längre än nog nån av oss hade tänkt oss... Vi hälsade på en kompis till mamma och hennes familj också en sväng, som bor där mitt i smeten... Hehe, kul... Not...

När vi varit där en stund fortsatte vi lite till på marken, eftersom det var några grejer vi hade bestämt att vi skulle köpa... :P Tror vi var hemma först vid halv 3-tiden eller nåt sånt, åkte från Nora runt halv 2, då hade vi varit där i 4 timmar!!!

På slutet när vi var där, innan vi åkte hem, hade det börjat komma en hel del folk, så då blev det sådär jobbigt trångt!!! Sköööönt att vi nästan var klara då, haha... :P Vi köpte lite att äta bara innan vi gick tillbaka till bilen... Jag köpte en korv med bröd, och mamma thailändska mycklingspett med jordnötssås...

Som sagt, var hemma runt halv 3 tror jag, och jag var HELT SLUT!!! Alltså verkligen HELT SLUT!!! PUH!!! Hade somnat sent kvällen innan och gick upp skittidigt på morgonen, så jag var tvungen att vila en stund när jag kom hem, haha... :P

Förstår att ni är nyfikna på om det gjordes några fynd då... ;) Och jodå, klart det gjordes det, haha... :P ALLDELES för många!!! Jag hade typ inga kontanter alls kvar nr jag kom hem... :( Men jag köpte iallafall 2x10 vykort (alltså på två olika ställen, till största delen julkort), en dörrmatta med texten "Glöm inte mobil, nycklar, plånbok" på, en klänning, en tavla från Afrika gjord av bananblad och så en grej som än så länge är hemlig, men det ska bli julklapp... :P Sen blev det även en grej till, men det är också hemligt... :P

Jättetungt att bära runt på allt, haha, särskilt eftersom jag satt på mig för mycket kläder, hahahaha... :P

Vädret var ju lite si och så också, kom några regnskurar då och då, men emellan dem sken solen och det var jättevarmt!!!

Foton från helgen kommer i slutet av inlägget...

Idag har jag mest kollat på friidrotts-VM!!! Sjukt spännande stavfinal, som jag hade svårt att slita mig från, haha... :P Men grattis Polen, som till slut vann!!! :D Riktigt bra prestation av honom!!!

Men nej, nu har jag skrivit så det räcker för en hel vecka, haha... :P

Ha en fin vecka!!! ;)




Djerfstugan...


Orkar inte vrida bilden...


Grönfeltsudden...


Tobbe Trollkarl på torget i Karlskoga...


Damrally vid Grönfeltsudden...


Kyrktornet i Nora under Nora-marken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar