tisdag 9 augusti 2011

Strömlöst

Ja, det hade vi här igår, när det blev strömavbrott en stund igår kväll... Hela norra Öland blev plötlsigt utan ström... Haha, det var spännande... :P Eller nåt... :P

Vid ca kl. 22.12 igår kväll gick plötsligt strömmen... Det blev totalt bäcksvart, och kylskåpet knorrade till sådär på sitt speciella sätt innan det stängde av sig, haha... :P Och jag satt vid mammas dator och skrev ett personligt brev... Tur att den är bärbar och går på batteri, så den slockande inte iallafall, haha... :P Men symbolen för "laddningssladden är inte isatt" kom upp... :P

Så det blev att plocka fram stearinljusen... Och mamma gick ut i bilen för att leta efter en extra ficklampa... Så gick jag ut på toa i bäckmörkret, med ficklampa, haha... :P Tur att ingen såg mig därinne, hahaha... :P

Strömmen kom dock tillbaka innan vi hade kommit i säng... Men mysigt var det med alla tända ljus, vi tände alla ljus vi kunde hitta... :)

Sen kom då ovädret precis lagom tills vi gått och lagt oss... Men det blev ändå inte så farligt som vi trodde...

Men vi hade ju anat att det skulle komma över oss, särskilt i och med strömavbrottet... Det hade blixtrat rätt rejält en lång stund, även om vi ganska länge inte hörde nåt muller, det var baraq blixtar...

Ja, jag överlevde det här åskvädret också... ;)

Idag har vi varit på Löttorps marknad... Vi var där tiiiiidigt, eftersom mamma skulle fortsätta mot Karlskoga sen... Och jadå, jag gjorde allt ett par fynd idag också, haha... :P Det blev 13 par strumpor, en ny plånbok (som jag letat skitlänge efter) och en förpackning C5-kuvert... När vi kom tillbaka till stugan så visade det sig att pappa, som typ aldrig köper nåt, och inte är shoppingfantast alls, hade shoppat mest, han hade köpt jättemycket, haha... :P Jag vågar påstå att han hade köpt mer än vad jag och mamma köpte tillsammans, hahaha... :P

Mamma köpte en korv där och sen fikade vi lite, innan vi gick med mamma till bilen och sa hejdå... Fastän vi ses imorrn igen, haha... :P Hon ska upp till Karlskoga och hämta Lina nu, så Lina får vara här ett par dagar innan hon börjar sitt nya liv borta på västkusten, Göteborg, och Chalmers, där hon börjar redna om en vecka, den 16 augusti... Men KUL att hon får vara här ett par dagar iallafall!!! :D Det uppskattas av storasyster, den yngre!!! :D

Häromdagen fick jag förresten höra en jätterolig grej om en släkting, men det tar jag inte här... Jag blev iallafall jätteglad!!! :D

Sådär, nu har jag skrivit mitt första blogginlägg härifrån Öland... ;) Kanske blir det fler, kanske inte... :P Är ju bara inne var tredje dag, och eftersom det bara finns en sticka med mobilt bredband, och det betalas per dag, så får vi turas om varje gång det är "internet-dag" och idag hann jag med att blogga lite, i och med att mamma inte ska sittanåt eftersom hon inte är här...

Ha en fortsatt fin vecka!!! Och om det är nån som fortfarande har semester, så ha en fortsatt underbar semester!!! :D Vi hörs snart igen!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar