måndag 15 augusti 2011

Lycka Till Lina!!!

Nu har hon åkt... Tidigare idag, efter en tidig Ölands-lunch, runt 11-tiden, sa jag och mamma hejdå till Lina... Hon är nu på väg tvärs över landet, till andra sidan om Sverige, den västra kusten... Och den trevliga staden Göteborg!!! Imorgon börjar hennes nya liv där i västkustens pärla, hennes nya liv på Chalmers... Om några år kommer hon vara civilingenjör... ;) Haha ja, det låter va... :P

Jag önskar henne (återigen) stort LYCKA TILL, och är övertygad om att allt kommer gå skitbra!!! Ska tänka på dig imorgon!!! ;) <3

Hon får skjuts dit av pappa... Så han åkte med henne... Han hittar ju liksom i Göteborg, han har bott där... Så det blir nog inga problem för honom att hitta rätt tror jag... :P

Så nu har vi ingen bil här... Sen de åkte har jag och mamma försökt fördriva tiden bäst vi kunnat... Först, strax efter de åkt, lyssnade vi på Sommar, fikade lite efter det och sen cyklade vi till affären... Som blev en mycket längre cykeltur än så till slut, haha... :P Innan vi cyklade till affären tog vi oss en tur bort till hamnen, för att se hur många av bodarna som fortfarande var öppna, och hur mycket liv det var där (vilket var - inte så mycket), en tur in på Bok-Olle och sen affären... Där vi också blev kvar en bra stund, haha... :P Trots att vi inte skulle ha så mycket... :P

Men när vi kommit ut från affären fick vi för oss att cykla en extra runda innan vi åkte hem... Så vi cyklade genom Torp och Mellby, såg att Valles hade öppet fortfarande, men Sport-Rean nu var stängd, och så stannade vi till vid ett naturreservat som vi upptäckte vid Getterum, där vi parkerade cyklarna och gick den lilla stigen... Fast vi gick fel först, det var så dåligt markerat, så det blev en extra runda där också, haha... :P Men en fina runda var det iallafall, trots att den var så kort, och häftiga tallar såg vi!!!

Sen cyklade vi förbi Lindreservatet och hemåt...

Och nu när vi precis ätit färdigt så regnar det... Ja, tur hade vi kan man säga, haha... :P Har haft småtritst väder hela dagen, mulet och grått och uschligt hela dagen, men dock VARMT!!! Kladdigt och äckligt, inte jättebekvämt... Och synd nu såhär års också, så sent på säsongen, när nästan inget är öppet här på ön heller, så det finns typ ingenting att göra... Det märks att folks semesterar har börjat ta slut, och att folk har börjat åka hem, för det har blivit mycket tommare på folk här nu... :( Som alltid denna tid på sommaren...

Annars har det varit rätt fina dagar de fem dagar som Lina varit här... Kul att hon kunde komma ner, och att hon fick några lediga dagar den här sommaren iallafall... Hoppas vi ses här nere på ön igen på skördefesten då... ;) Att hon har möjlighet att komma ner då... Men nu önskar jag henne Lycka Till borta i Götet och hoppas att vi snart ses igen!!! Var evigheter sen jag var i Göteborg, så jag ser fram emot att komma på besök!!! ;)

Men nu ska fortsätta här innan jag lämnar över internet-stickan till mamma...

Och eftersom en del har frågat, kan väl skriva det här också då, jag åker hem till Karlskoga igen på söndag!!! Om jag inte stannar kvar ett tag till med mamma, men det får vi se...

KRAM på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar