lördag 23 juni 2012

4 huvudstäder på 3 veckor

Igår vid fem-tiden på eftermiddagen landade vi i Sverige igen efter detta långa men häftiga äventyr. Väldigt speciell känsla att komma hem till Sverige igen efter 3 veckor utomlands.

Åkte direkt hem till Karlskoga sen, med matpaus i Enköping, så vi var hemma i Karlskoga vid 10-tiden.

Blev hyffsat tidig sänggång också, tror jag var i säng vid 11. Men för mig var ju klockan då 5 på natten/morgonen, så man hade varit igång länge. Var uppe 21 timmar i sträck igår, och var vaken i princip hela den tiden, utom en microstund i bilen när jag slumrade till. Sov ingenting alls på planet. Vilket förvånar mig en aning.

Så ja, jag spenderade typ hela midsommarafton i år på ett plan från Peking. Hela flygresan tog 9 timmar. Puh! Tur man hade lyxplan, så man kunde kolla på film och massa annat. Det gjorde att jag fick tiden att gå på ett effektivt och bra sätt.

Idag vaknade jag halv 7. Haha. Men inte helt förvånande kanske. I Peking-tid blir ju det halv 1 på eftermiddagen. Haha jo, en aning jet-lag är man ju. :P
Nu väntar jag bara på att affären ska öppna så man kan gå och handla. En stor tallrik med FILMJÖLK, det är vad jag önskar mig just nu! Me bara en riktig jäkla frukost skulle sitta fint. Hotellfrukosten i Peking var ju inte så vidare värst. Ja, vad ska man säga, detn var väldigt... kinsesisk... Inte alls min smak.
Men jag berättar mer senare. Finns så sjukt mycket att berätta, så det kommer krävas ett låååångt inlägg till det, och därmed mycket tid.

Men till dess: Puss och kram på er allihopa, och forstatt Glad Midsommar på er! Hoppas ni hade det bäst igår!

Jag i Mongoliet. :)

1 kommentar:

  1. Verkar som du haft en toppenresa, ser fram emot att få höra om allt och se bilder sen

    Välkommen hem igen=)

    kram

    SvaraRadera