lördag 2 juni 2012

Slutmål: Peking

Jaha ja, så imorgon börjar resan då. Sommarens häftigaste resa! Det är blandade känslor hos mig ska jag erkänna. Jag ser fram emot den, men ändå inte. Destinationerna ser jag fram emot, men inte själva resan/resorna dit. Usch blä! :P Jag hatar verkligen att åka tåg så långa sträckor, jag blir så jävla rastlös! Och sen är det ÄNNU VÄRRE att SOVA på tåg, det klarar jag verkligen inte! Kommer få minimalt med sömn närmaste veckorna iallafall. Hade verkligen behövt den där sovmorgonen idag just därför, men nej, inte fick jag det inte... Fan, hatar att jag inte kan sova ordentligt. Tror inte jag sovit ordenltigt på typ... två månader. Är ständigt trött nu för tiden.

Stackars min familj som kommer få resa med en trött och grinig Hanna, som klagar och gnäller och är uttråkad hela tiden.

Men det ska bli kul att få se alla dessa fantastiska platser! SÅ häftigt! :D Helsingfors (där har jag visserligen varit förut en gång, men ändå), Moskva, Mongoliet och så till sist, slutmålet på hela resan: Peking! Fan vad awesome det kommer bli!

Men ja, som sagt, resan dit är lång, bokstavligt talat, och det kommer nog en hel del sura miner innan vi når slutmålet.

Halv nio åker vi från Karlskoga imorgon. Sjuuuukt sjuuuukt tidigt! Det betyder att jag måste ställa väckarklockan, på typ halv 8. Gött att jag redan hunnit packa det mesta iallafall. :P

Har inte så mycket till frukost imorrn heller, men men, det får väl gå ändå.

Hinner väl antagligen inte blogga nåt imorrn, så det här blir nog det sista ni hör från mig här i bloggen iallafall, innan resan. Och jag kommer inte ha så värst mycket tillgång till internet under tiden heller, så när vi hörs igen vet jag inte just nu. Men vi kommer iallafall hem igen på midsommarafton, 22 juni. ;)

Ha det BÄST till dess! :D


Puss och kram på er

4 kommentarer:

  1. Upp med humöret nu, blir inget bättre av att du gnäller över att du är trött. Se den här resan oavsett trötthet som nåt förbannat roligt och som faktiskt få verkligen får göra. Sova kan du göra när du blir gammal=)

    Ha det superkul nu och ta med dig en massa minnen därifrån!

    KRAMAR <3<3

    SvaraRadera
  2. Reisen blir hva man gjør den til, Hanna;-) Håper uansett du får en fantastisk opplevelse!! :)

    *klem*

    SvaraRadera
  3. Anette säger till dig: Hoppas du har en toppenresa - ser verkligen fram emot alla fina bilder sen.

    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, har det jättebra! :D Är i Mongoliet nu! :) På fredag morgon tar vi tåget vidare mot slutmålet Peking! :) Kommer ett vyort snart. ;)

      Radera