torsdag 14 februari 2013

Jag och Alla Hjärtans Dag!

Det här med Alla Hjärtans Dag alltså... Ja, jag vet inte jag... Tycker den för egen del är lite jobbig, för man inser liksom att man är den eviga singeln... Typ... Blir avundsjuk på alla som har en partner att fira/fira med. Jag har aldrig haft nån pojkvän att fira Alla Hjärtans Dag med. Hur tragiskt är inte det liksom?!

När jag var liten tyckte jag det var rätt kul dock. Jag brukade göra små Alla Hjärtans Dag-kort i skolan och ge till kompisar, mamma, pappa och säkert ibland även systrarna.

Men nu känner jag faktiskt mest bara ångest inför den dagen. Ärligt talat. Men visst, jag blir glad för alla dom som blir uppvaktade så fint av sina partners. Absolut! Jag blir glad för deras skull. Men jag tycker det är lite småjobbigt att läsa om allt lull-lull på Facebook.

Däremot kan jag gärna uppmärksamma en annan dag som också är idag. En minst lika viktig dag som Alla Hjärtans Dag. Nämligen Alla Barnhjärtans Dag. En dag som särskilt uppmärksammar alla hjärtsjuka barn. Varje år i februari driver Hjärt-Lungfonden denna kampanj. Därför är februari utsedd till alla Barnhjärtans Månad. Då säljs det också hjärtepins till förmån för dom hjärtsjuka barnen. Jag köpte ett förra året, till slut, efter att ha tänkt tanken i flera år, men alltid kommit på det för sent. Dom säljs ju enbart i februari, så man får liksom skynda sig lite! Har tänkt köpa i år också, men vet inte om jag kommer ha möjlighet till det dock... Lär ju få åka in till Hudik för det, så ja, vi får se...

Varje år görs det nya unika hjärtepins, så därför kan man köpa dom varje år utan att få likadana. Och man har alltid två olika att välja mellan. Och varje år designas dom av en eller två kända profiler. I år är hjärtepinsen designade av ingen mindre än Prins Carl Philip.

En hjärtepin kostar 40 kr och säljs i år på Kronans Droghandel och på Smycka. Köp en vettja, och stöd forskningen för hjärtsjuka barn.

Läs mer om kampanjen på hemsidan. Där kan du såklart också se hur årets hjärtepins ser ut.

Ja, det var väl det jag ville skriva idag helt enkelt.

Så istället för att göra som alla andra, så säger jag istället

Glad Alla Barnhjärtans Dag!

Bilden har jag ärligt snott från: doktorn.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar