måndag 11 februari 2013

Stockholmstripp, SVT och Surrealism

Det var en ganska händelserik vecka, åtminstone för min del.

Måndagen blev lite speciell. Vi var tre stycken på klasstimmen, jag, Linda och Cathis. Lina var här också, men hon var uppe i köket och fotade till yrkesuppgiften. Vi pratade mest om tisdagen, våran lilla dagsutflykt till Stockholm som vi skulle göra. Och så såklart, nya hängningsansvariga.

Sen blev det uppgiftstid resten av dagen, och ett tag var vi bara två stycken, för Cathis åkte hem igen. På lunchen blev det jag, Lina och Linda, och det är rekord hittills. Vi har ju varit fyra en gång också. ;)

Och på middagen blev det bara jag och Linda. ;)

I tisdags var det upp tiiidigt. Vi var alla på frukosten vid 7 (brukar äta frukost strax efter 8). Sen åkte vi härifrån vid halv 8. Vi som skulle åka härifrån alltså. Och det var 7 stycken. Plus våra två lärare. Det blev två bilar. Jag åkte i Alex bil. Större och klart mer benutrymme. Tack för det! :D Vi stannade i Gävle och hämtade upp den andra Hanna också. Och sen hämtade vi Anders i Uppsala. Vi stannade även på Max i Uppsala där vi mötte upp dom i den andra bilen och åt lite mat tillsammans. Lunch vid sådär 10-halv 11 på morgonen kändes ju lite halvkonstigt... :P Vi var nästan ensamma där på Max.

Sen körde vi raka vägen mot Stockholm och Fotografiska. Just nu är det en utställning av David LaChapelle, som tar upp HELA Fotografiska. Utanför museet stod Axel och väntade, och när vi hade gått in kom även Simone. Jag kände mig nöjd rätt snabbt. Och som tur var fanns det flera som gjorde det också. Så jag, Lina, Angelica, Simone, Emma och Linda lämnade museet före dom andra. Vi fick reda på att dom satt längst upp och fikade. Men vi valde att utforska Stockholm lite istället. Men ja, det gick väl sådär, haha. :P Det är ganska svårt när man är 6 olika viljor, och vi dessutom inte visste hur lång tid vi hade på oss. Så vi strosade mest runt, utan egentligt mål. Vi var inne på ett till galleri iallafall, och kollade in fler bilder. Och sen bestämde vi oss för att gå och äta nånstans. Vi gick till Wayne's. Där satt vi bra länge och hade jäkligt trevligt och mysigt. Men plötsligt fick vi syn på våra två lärare utanför galleriet (som ligger på andra sidan vägen), och dom såg ut att leta efter oss. Dessutom upptäckte vi då att dom hade försökt ringa, så vi bestämde oss för att lämna caféet. Men jag tror vi satt där minst en timme iallafall.

Vi försökte samla ihop alla, men insåg att två fattades. Cathis och Hanna. Dom hade tydligen gått iväg och shoppat. Och ja, dom åkte ju i våran bil, så vi blev tvungna att vänta. Lärarna hade alla dom tre som skulle vara i deras bil, så dom drog. Och kvar blev vi, i väntan på Cathis och Hanna. Vi ringde dom och gick sen bort mot parkeringen på Fotografiska. Vi fick vänta rätt länge innan dom kom, och blev rätt otåliga.

sen skulle vi åka nånstans där vi skulle möta upp Axel, som körde Anders och Simone i sin bil. Men det visade sig att han gett oss fel adress, så vi sket i det. Dom andra hade inte ätit nåt, så vi stannade återigen på Max så dom fick äta. Så vi mötte upp Axel och dom andra där istället. Men ja, både jag och Angelica, och även Simone, var fortfarande mätta efter fikat, så vi åt inget. Jag och Angelica gick bort till Statoil och köpte en varsin dricka och lite godis istället.

Det kändes osm vi aldrig skulle komma hem tyckte jag... Vi stannade till en gång i Bollnäs också, och sen stannade vi i Iggesund för att släppa av Cathis. Vi var tillbaka i Forsa vid tjugo i 10. Ja, jag ska erkänna att jag är avundsjuk på dom andra tre tjejerna, som åkte med lärarna, och kom hem typ två timmar före oss.

Det blev en lååååång dag, men gud, vad roligt vi hade! Verkligen en helt awesome dag! :D

På onsdagen hade vi en liten kort genomgång i Photoshop, och så lite Friskvård, men annars var det Uppgiftstid hela dagen. Efter lunchen hade vi bestämt att vi skulle kolla på första Harry Potter-filmen, eftersom vi fått en hängningsuppgift som går ut på att tolka den. Så vi hade lite filmmys i soffrummet. :) Sen efter det var det hängningsdags, och den här veckan var det jag och Linda som var hängningsansvariga. Men vi kunde inte göra så mycket med hängningen, för vi hade inte alla bilder. Så vi bestämde oss för att vänta till imorgon.

På torsdag var det the day of the day för mig. Jag skulle iväg till SVT-huset inne i Hudik och filma till yrkesuppgiften. Nervööööööös var bara förnamnet! Gick bra dock! Jag fick följa med till Bollnäs där det först var presskonferens på Scandic Hotel, och sen åkte vi ut till nån gård för att intervjua en bonde. Det handlade typ om traktorstölder eller nåt.

Sen åt vi lunch på nåt mysigt litet ställe där i Bollnäs. Jag beställde en ost-och skinksmörgås. Som aldrig kom... Jag väntade och väntade och väntade... Till slut gick jag och sa till, och då visade det sig att det blivit nån miss i beställningen där, men dom skulle komma ut med min macka om en halv minut. När dom sen tillslut kom ut med den, så bad hon om ursäkt säkert fem gånger, och som plåster på såren fick jag välja att antingen välja ett valfritt fikabröd som dom bjöd på, eller att få pengarna tillbaka. Jag valde pengarna tillbaka. Så ja, jag fick en gratis lunch kan man säga. Det är inte illa det. ;) Lyckad dag, haha. :P

Jag var tillbaka i Forsa till 4 ungefär, så jag kunde äta middag här iallafall. Sen efter middagen fixade jag och Linda med hängningen. Fortfarande en bild som fattades, men vi fick hänga ändå. Tycker det blev rätt bra! ;)

Och så i fredags var det dags för hängningen. Om Surrealism. Det var två stycken osm inte ens hade några bilder, trååååkigt tycker jag. Men vi lyckades ändå fördriva nästan hela tiden fram till lunch. Den sista biten innan lunch fick dom andra plocka iordning bilderna dom hållit på med under torsdagen, som jag missade när jag var iväg och fotade. Jag måste be nån hjälpa mig med det nu i veckan istället.

Sen efter lucnh, vid kvart i ett, hade jag och Linda fått ett fotouppdrag. Vi skulle fota dom utländska läkarna som läser svenska för invandrare här. Vi fick även vara med lite på deras undervisning. Den ena gruppen pratade om journalgrodor när vi var där. Haha, roligt! :P

Vi var väl klara vid tre-tiden ungefär, och då gick jag till Ica. Det var kallt som satan i fredags, så man fick klä sig ordentligt!

I lördags var planen att vi skulle hem till Cathis hela klassen på tacomiddag på kvällen, för att fira hennes kommande 30-årsdag. Men så lämnade hon besked på morgonen, att hennes man fått magsjuka, så hon blev tvungen att ställa in det. Snopet, för nu var vi ju alla inställda på det. Men men, sånt som händer, inget man kan göra nåt åt. Vi pratade då lite smått om att göra nåt annat tillsammans, men det blev inget med det heller. Så återigen blev det schlagerkväll för mig. Och Lina. Och hennes flickvän var med på länk via Skype hela kvällen också. Trevligt! ;) Linda kom ut i köket precis i slutet, under det avgörande skedet.

Sen blev det QX Gaygalan efter det, och så chattade jag lite med min andra schlagernördkompis på Facebook en stund efter det. ;)

Igår hände inte så jädra mycket alls faktiskt. Extremt seg dag. Jag var i studion lite och fotade, men kände ingen motivation för det alls, så det blev inte mycket med det heller...

Och nu är det återigen måndag (fan, vad fort det går) och jag väntar på klasstimmen.

Ha en dunderfin vecka alla dunderfina! See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar