måndag 25 februari 2013

Yrkesredovinsning, Färglära och Klasshängning om Harry Potter

Förra veckan orkade jag inte blogga, så nu ligger jag två veckor efter.

Måndag för två veckor sen hade vi klasstimme först efter lunch, och i ävrigt hände inget speciellt.

På tisdagen hade vi lite genomgång på förmiddagen och sen Uppgiftstid efter lunch.

Onsdag pratade vi om arkivbeständighet innan Friskvården, och sen på Friskvården, där jag har Promenad, tog jag en lite längre promenad än jag gjort tidigare. När jag kom tillbaka till skolan igen var det strömavbrott, så jag fick sitta i soffrummet och titta i en fotobok så länge.

Torsdag var det så dags för Yrklesgenomgången. Redovisningen av våra Yrkesdokumentationer. Det gick bra! Det tog typ hela dagen, och sen efter det hade vi en liten genomgång av Ekonomi. Om man vill starta företag och sånt där... Jag missade dock början.

Jag hade ett litet samtal med mina lärare om hemsidan vi ska göra till slututställningen, som jag fått huvudansvaret för.

På fredagen fick vi en ny uppgift, som enligt mig inte är sådär jättelätt. Kallad "Processen". Vet dock nu vad jag ska göra, men tycker det var klurigt.

Helgen var rätt lugn. Jag gjorde chokladbollar på lördagen, laktosfria för Linas skull, för att ha till Mellon på kvällen. Jag gick som vanligt bort till dom, och så blev det Mellon ihop med Lina och hennes flickvän som kommit upp från Linköping.

Söndagen var... bara slö. Jag kollade en del på skid-VM och fick bl.a. se Frida Hansdotter ta brons i slalomen. Jag gillar att kolla på sånt där, egentligen, men det händer liksom inte så ofta dock...

I måndags pratade vi en hel del om slututställningen på klasstimmen. Vi bestämde vilka olika grupper vi skulle ha, och jag visste ju redan sen innan att jag skulle vara i Marknadsföringsgruppen.

I övrigt var det Uppgiftstid och sen montering av klasshängningsbilden.

På tisdagen ägnades hela dagen åt "Processen".

I onsdags hade vi lite Färglära innan Friskvården. Intressant! Och även den här gången på Friskvården tog jag en längre promenad.

Efter lunch hade vi repetionen på Ekomomin för dom som missat det. Jag missade det dock, även den här gången, för jag hade ärenden inne i Hudik.

Och så i torsdags var det daags för den kanske sista klasshängningen. Sorgligt ju! :( Klasshängningen om "Harry Potter och de vises sten". Den snabbaste klasshängningen hittills! Haha. :P Var bara 7 (!) stycken som hade bilder klara den här gången, så det gick väldigt fort. :P Så då fick vi massa tid över, och då fick dom som var sjuka när vi hade yrkesgenomgången, ha sin redovisning.

Sen efter lunch pratade vi ännu mer om slutarbetet, hade lite introduktion, fick ett planeringsschema bl.a.

I fredags hade vi en genomgång i Photoshop och ja, det var väl typ det som hände. Haha gud, minns inte alls ju.

Och helgen har varit slappare än slapp för en viss Terner. I lördags kväll satt jag inne på mitt rum och kollade på Melodifestivalen på SVTPlay för första gången nånsin! Eller låg snarare. Låg i min säng och kollade. Kommer troligtvis aldrig göra om det, för fan, vad det strulade! Buffrade som fan, och nej, det var ingen höjdare alls! Men kände inte för nåt annat eftersom mitt "Mello-sällskap" var i Linköping på convent i helgen.

Ja, och så har ännu en vecka gått, och det är måndag igen. Sista måndagen innan sportlovet...

Ha en fin vecka alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar