onsdag 30 april 2014

Valborg 2014

Valborgsmässoafton igen då. :) En mysig dag, jag gillar valborg! :) Som jag redan skrivit förut.

I år blir det både sång och brasa för min del. En kort stund iallafall. Bara så jag får höra kören och se brasan. Blev ju inget valborgsfirande för mig alls förra året, och jag gillar ju valborg, så jag känner att jag behöver ta igen det i år.

Förra året ja... Förra årets valborg var nog den konstigaste och minst märkvärdiga nånsin för mig, som har varit med om valborgsfirande i både Uppsala och Göteborg, och som alltid ser till att se minst en eld på valborg. Förra året blev det ingenting. Ingenting alls. För exakt ett år sen, på klockslaget, satt jag 40 mil härifrån, i ett klassrum i Forsa, och var fullt upptagen med att printa ut canvas av mina bilder till utställningen. En uppgift som inte var helt enkel. Men det gick ju bra. :)

Och sen skulle det snickras ramar, vilket inte heller var helt lätt. När man väl var klar var klockan typ 7 på kvällen, och jag minns att jag funderade på att ta cykeln för att kolla efter nån brasa i närheten av Forsa. Jag bestämde mig för att jag inte orkade. Men tog en snabbis-promenad ner till sjön iallafall, och det närmaste jag kom en majbrasa, var den jag såg på låååångt håll, vid Forsa-sjön. Men det såg mysigt ut! :) Som jag alltid tycker att valborg är iofs.

Och om lite mer än ett dygn kommer jag vara där igen. I Forsa. Känns skitkonstigt, men också förväntansfullt. Den känslan som kommer uppstå när jag först kliver av tåget i Hudiksvall, och sen kliver av bussen precis vid folkhögskolan i Forsa. Kommer nog bli en speciell känsla. För att inte tala om när jag kliver in genom dörren på skolan, för att gå till mitt rum. Hehe, hjälp!

Men det blir nog en kul helg! :D

Ha en underbar valborg allihopa, vare sig ni ska fira eller inte, och hur ni än ska fira!

Fotot är inte taget av mig.

1 kommentar: