söndag 23 augusti 2015

Barnvakt, tapirbebis, bad och glass

Den här helgen har jag varit barnvakt åt min systerdotter. Dom bor på landet utanför Eskilstuna. En härlig solig och varm helg med massa bus och skoj.

Vi började med Parken Zoo igår. Först deras suveräna pannkaksbuffe. Alltså den ungen äääälskar pannkakor!

Sen gick vi och kollade in den lilla tapirbebisen. Jättesöt! Så gick vi runt och kollade på diverse djur. Hann inte med hela parken denna gång för vi hade bara några timmar på oss. Men vi stannade en stund inne på Barnens zoo iallafall och så avslutade vi zoo-delen med att titta på surikaterna. Alltid lika roliga! :D

Sen blev det en stund på tivolit och det var första gången nånsin för min systerdotter. Jag fock äran att börja och det blev en tur med veteranbilarna. Sen fick hon åka klassisk häst-karusell, denna gång med sin mamma.

Blev inget mer efter det, för lilla damen verkade ganska nöjd. Dessutom stängde dom snart.

Så vi avslutade med en varsin glass innan vi nöjda lämnade parken.

Sen skulle min syster iväg så då fick jag vara barnvakt. Det blev badande i balja på gården och sen lite mys i kvällssolen innan kvällssgröt och lägggning. Efter en sån dag somnade hon på mindre än en halv minut.

Dagen idag blev mycket chill på förmiddagen och sen när min syster vaknat åkte vi till stranden ett par timmar innan jag åkte hem till Karlskoga igen.

En härlig helg helt klart, och perfekt sätt att ladda batterierna inför ännu en jobbvecka. Och jag behövde verkligen en boost av systerdotter nu. Inte träffat henne sen min födelsedag och det är 1,5 månad sen nu.

Nu käkar jag macka och snart ska jag nog sova. Imorrn väntar en ny vecka och nya äventyr.

1 kommentar:

  1. Du ser ut att ha haft en riktigt mysig helg! Härligt!

    SvaraRadera