tisdag 24 april 2012

Cypern, Danmark och Ungern

Igår kväll var det dags för andra avsnittet av "Inför Eurovision Song Contest", med den första semifinalens återstående nio bidrag. Det blev väldigt blandad kompott, enligt min åsikt iallafall. :P Allt från 0-poängare till 4-poängare. Dock ingen 5-poängare denna gång! Men däremot hela tre (!) stycken 4-poängare. :P Som vanligt skriver jag respektive land med poäng och kommentar:

Israel
Poäng: 1
Kommentar: Lite svängig, så det kan jag ju iallafall ge den.

San Marino
Poäng: 3
Kommentar: En sång om Facebook, hahaha! :P

Cypern
Poäng: 4
Kommentar: Åh ja! I like! :D

Danmark
Poäng: 4
Kommentar: Helt i min smak! Men allvarligt, hennes scenkläder?!

Ryssland
Poäng: 3
Kommentar: Faktiskt oväntat bra! Och jättesöta tanter! :P

Ungern
Poäng: 4
Kommentar: I like! :D Men en aning tjatig dock!

Österrike
Poäng: 0
Kommentar: Vad FAN är det här?!

Moldavien
Poäng: 2
Kommentar: Herregud! Vad är det här då?!

Irland
Poäng: 3
Kommentar: Jag gillade inte Jedward förra året. Jag gillar de inte i år heller. Ganska bra låt dock!

Nästa vecka är det dags för de första nio bidragen i semifinal 2. Sverige bl.a. ;) Ska bli spännande att se vad panelen tycker om Loreen! :P



Just det förresten, måste ju också säga GRATTIS E till lilla dottern som föddes för 1½ vecka sen (fredagen den 13:de!) Jättefin! :) Välkommen till världen lilla N! Och Grattis J till din lillasyster! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar