söndag 15 april 2012

Titanic!

Idag är det 100 år sen Titanic sjönk! Eller ja, vid den här tiden för hundra år sen hade den berömda båten redan sjunkit för längesen. Kl. 02.20 ca, enligt vad jag läst, sjönk det sista, akterdelen, på Titanic, ner i det stora kalla havet.

Nu i samband med 100-årsdagen skrivs det en massa om detta, och de visar massa TV-program och annat. Och den hyllade och populära filmen Titanic från 1997 med Kate Winslet och Leonardo DiCaprio går nu åter upp på biodukarna runt om i världen, denna gången omgjord till 3D. Jag vet inte jag, kan tycka det är lite onödigt att göra en 3D-version av den filmen. Men men. Vad vet väl lilla jag...

Jag minns när den filmen precis kom ut, och gick på bio. Jag hade flera klasskompisar som var och såg den, och de älskade den! Jag såg den dock aldrig. Det dröjde flera år innan jag också såg den. Fast jag hade lika gärna kunnat inte se den. Jag har verkligen svårt för den typen av filmer. Alldeles för hemsk och sorglig för mig. Vilket är jävligt synd! För den är sjukt bra, och otroligt proffsigt gjord! Jag önskar jag inte hade sna problem med den, så jag kunde se hela filmen igen utan problem. Men men...

Iallafall, idag är det 100 år sen Titanic sjönk, och idag på TV visas därför första avsnittet av nya miniserien "Titanic". Ett antal kortare stories, om lite olika personer, om jag fattat det hela rätt, och hur det gick för de alla under denna katastrof! Låter onekligen spännande, och jag skulle gärna vilja se det! Vet dock inte om det är speciellt smart...

Men nu ska jag ut i solen en stund! Har precis vinkat av mina båda systrar, som nu lämnar Karlskoga för denna gång. :( Men vi ses redan nästa helg igen, så jag behöver inte sakna dem speciellt länge. :P

Puss och kram allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar