måndag 29 oktober 2012

Mer studio, mer mörkrum, och ett litet prov

Har verkligen ingen blogglust alls, men kan försöka skriva ner en liten sammanfattning av sista veckan innan höstlovet.

Börjar med förra söndagen. Jag gick till Ica ihop med Linda på förmiddagen, och sen var vi nere i fotokällaren hela eftermiddagen, jag i datasalen och Linda i mörkrummet. :P

Måndag minns jag inte alls vad som hände, om jag ska vara ärlig. Vi hade eget arbete hela dagen. Ja just det, det var nåt sorts fika för hela skolan i cafeterian sen på eftermiddagen. Inte skitspännande. Nån mysko varm dryck och knäckebröd. Haha! :P

Tisdag och onsdag var vi uppdelade i två grupper igen. Våran grupp fick börja i mörkrummet. Så det blev hela dagen i mörkrummet i tisdags.

Sen på onsdag bytte vi av då, så våran grupp fick vara i studion. Nu fick vi prova lite nya, mer avancerade, sätt att ljussätta. Vi utgick ifrån foton som vi hade fått leta upp ett varsitt. Det var kul! :P Dock hann vi bara med två av bilderna, eftersom alla skulle fota på alla, och dessutom fick vi göra ett uppehåll under friskvården.

På torsdagen var det de sista föärberedelserna inför hängningen på förmiddagen, några var i mörkrummet, och vi andra monterade våra hängningsbilder. Den här veckan var temat alltsdå analoga studiobilder. Alla blev iallafall klara till slut, och så hade vi hängningen efter lunch. :P Den gick ovanligt fort, så vi fick sluta tidigt.

På fredagen hade vi det rätt soft. Vi hade först lite samling, där vi pratade lite, och sammanfattade de veckor som hittills gått. Och sen fick vi ett prov. Som jag tyckte var apsvårt, inte många frågor jag kunde svara på. Ooops! Och efter provet fick vi ett litet häfte med utvärderingsfrågor, som vi fick svara på.

Ja, det var det vi gjorde i fredags.

Sen droppade de flesta av efterhand under dagen. På kvällen var det bara tre stycken kvar, jag, Linda och Simone. Vi började kvällen i deras tvättstuga, för Simone fick lite problem. Men sen gick vi ner i fotokällaren för våran planerade filmkväll. Myyyyyysigt som bara den!

Filmen var slut rätt sent, så vi gick och la oss sen. På lördagen mötte jag Linda när vi båda var på väg till bussen. Vi hade upptäckt innan att vi skulle åka med samma tåg, jag skulle byta i Gävle och L i Stockholm, så då kunde vi också ta samma buss in till Hudik. :P Trevligt med sällskap när man står och väntar på bussen. ;) Som ibland kan vara sjuhelvetes seg!

Och nu är jag hemma i Karlskoga och har det bra... Eller nja... Förkyld är jag, och regnar gör det! Inget kul ALLS! :/

SNÄLLA, LÅT DEN HÄR VECKAN GÅ FORTFORTFORT!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar