tisdag 21 januari 2014

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann


Var ju Guldbaggegala igår, och då blev jag påmind om filmen igen, och blev påmind om att jag ju inte skrivit vad jag tyckte.

Lina hade fått två biobiljetter som hon var tvungen att utnyttja, så då passade hon på när hon var hemma på jullov, och bjöd med sin kära syster på bio. Det tog inte så lång tid att bestämma vilken film vi skulle se. Det fanns inte så mycket att välja på. Jag var väl dock lite skeptisk till en början, men det fick liksom gå. Vilken dag vi skulle gå, bestämde vi först dagen innan.

Och på trettondagen blev det. Så vi var inte direkt ensamma på bion. Salongen var nästan fullsatt, och det hör ju verkligen INTE till vanligheterna här i Karlskoga direkt.

Det kan ju också vara bra för alla ni som läser att veta, att jag har inte läst boken. Det hade däremot Lina. Så jag hade liksom inga förväntningar på filmen.

Filmen handlar om Allan Karlsson, som på sin hundraårsdag rymmer från sitt äldreboende, och så får han vara med om en massa spännande äventyr.

Under filmens gång berättar han också om sitt långa och minst sagt innehållsrika liv, och alla upplevelser han fått vara med om.

Men vad tyckte jag om filmen då? Den var himla rolig! Robert Gustafsson är ju verkligen en fantastiskt bra skådespelare, och han gjorde det så himla bra! Även dom andra karaktärerna var galet roliga, jag skrattade ordentligt flera gånger! Dock var det liiiite för mycket sprängningar för min smak, och kanske lite för många starka scener för kräsmagade lilla mig. Men rolig var den, så helt missnöjd är jag inte!

Betyg:

:D :D :D (3)

1 kommentar:

  1. Jag har läst boken och var rädd att jag skulle bli besviken på filmen. Men tyckte den var jätterolig :)

    SvaraRadera