lördag 25 juni 2011

Dans, 5-kamp och MASSA mat!!!

Ja, jag tycker jag hade en helt OK midsommarafton igår, åtminstone eftermiddagen och kvällen... Jag bestämde mig tillslut för att följa med mamma och pappa dit de alltid brukar åka och fira midsommar, och där även vi var med när vi var små... Hos några goda vänner som bor ute på landet... Stor och härlig gård, och det är alltid MASSA FOLK som brukar komma!!! Så även i år... ;) Jag har dock själv inte varit med på typ 10 år eller nåt... :P Lite kul att komma dit igen, måste jag säga, särskilt eftersom typ ingen hade väntat sig det, tror de blev lite förvånade när jag dök upp tillsammans med mor och far, haha... :P

Hade iallafall som sagt en helt OK midsommarafton därborta... Det började som vanligt med massa fika... Det är ju som knytkalas, så alla gäster får ta med minst ett fikabröd, och sen nånting i matväg till kvällen... Massa fikabröd var det, man orkade ju liksom inte ens ta allt, för det var så mycket, haha... :P

Sen satt vi ute i trädgården och fikade...

Efter att folk fått i sig lite (eller mycket :P) fika, så var det dags för blomplockning... Jag blev dock kvar på gården... Men många andra stack iväg ut på ängarna och plockade blommor till midsommarstången som skulle kläs... Jag hjälpte till att klä midsommarstången istället jag... Jag tog på mig (av nån anledning) uppgiften att binda den ena kransen... Vet inte varför men, det gjorde jag iallafall, haha... :P Inte helt lätt, men med lite hjälp på slutet så blev det riktigt bra... :P

Sen skulle stången resas, och innan dess fick "barnen" bära runt den medans vi sjöng "Vi gå över daggstänkta berg"... Och så blev det dans för hela slanten... :P Två ringar fick vi till... :P Som mamma sa efteråt, kul att så många ville vara med och dansa i år, det var inte alls många som stod vid sidan av... Min pappa och några till, haha... :P

Tyvärr var det nån som skadade foten, ganska illa vad det verkade som, under dansen, så hennes midsommarafton blev ju kanske inte som hon hade tänkt sig direkt...

Hela dansen avslutades med raketen, och sen gjorde vi som ville en annan pardans... :P

Efter dans kring midsommarstången var det dags för femkamp, ett numera årligen återkommande inslag tydligen... Som sagt, jag har inte varit med på typ 10 år, så jag har missat en del såna där nytillkomna grejer, haha... :P Men det var kul!!! Lite såna där "udda" grenar, stövelkastning t.ex... Jag och pappa råkade hamna på samma lag, hehe... :P Det gick kanske inte skitbra för vårat lag, men vi kämpade iallafall väl... ;)

Sen blev det en ganska lång väntan på maten... Men tillslut fick vi då iallafall ta plats inne på logen, där det var uppdukat två långbord och två stora bord med massa olika mat... Ett rejält smörgåsbord!!! Sen blev det mycket sång och skratt och glada miner där på logen!!! Och tillslut var det då iallafall dags för prisutdelningen, som jag väntat typ hela kvällen på, haha... :P Och nej, vårat lag vann inte... Vi kom på delad tredjeplats, ihop med de två andra lagen som inte kom etta eller tvåa, haha... :P Fast vi var iallafall bäst i 1½ gren, flerpersonsskidorna vann vi med hästlängder tyldigen, vi var dubbelt så snabba som det näst bästa laget, och så hade vi närmaste resultatet på vägningsdelen i en gren där man skulle gissa vikten på en grej och längden på en annan...

Strax efter prisutdelningen åkte vi hem, vi var typ de första som åkte... Men vi var alla rätt trötta!!! Och jag tyckte inte det var superkul, för jag känner inte så många av ungdomarna där, och dessutom hade de sina egna kompisar med där... Klockan var runt elva-halv 12 när vi åkte hem tror jag...

Ja, det var trots allt en rolig eftermiddag och kväll... Och det blev väl över förväntan för mig, får jag väl säga... Jag hade bara tänkt stanna över fikat typ, och sen bli hemskjutsad, men jag blev kvar ända fram till efter maten, haha... :P Fast den timmen som var mellan att jag hade ätit upp min mat och till dess att de äntligen hade prisutdelningen, hade jag sjukt tråkigt, var skittrött, och ville bara få det överstökat så jag kunde åka hem!!! Det ska jag erkänna...

Men tack alla inblandade för en trots allt mysig midsommarafton!!! jag har inte firat midsommar på typ 6-7 år... Så det var kul!!!

Stackars Lina jobbade hela kvällen, och har jobbat hela förmiddagen idag också... Hoppas det gick bra kära syster!!! :) Har tänkt på dig ska du veta!!!

Kram på er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar