onsdag 29 juni 2011

En vecka kvar...

Usch ja, nu är det bara EN VECKA KVAR!!! Tills jag ska stå och jobba som funkis på PiP... Jag är skitnervös!!! Fy fasen alltså... Trodde aldrig jag skulle bli SÅHÄR nervös... Att jag skulle bli det visste jag, men inte såhär mycket... :/ Usch!!! Och då är det liksom en vecka kvar än...

Igår fick jag jobbschema och gruppindelning också... Det gjorde mig ännu mer nervös... Varför vet jag egentligen inte, men allting blev väl mera verkligt på nåt sätt... Och jag började fundera på om jag verkligen gjort rätt trots allt, som sökt... Började tveka och tvivla, som jag alltid gör, och ville typ dra mig ur... Haha... :P Kommer känns ännu mer så på onsdag när det är dags, det vet jag... Men en helt normal känsla... Exakt samma känsla som jag hade inför uppropet på skolan i augusti förra året också... Men jag gick dit... ;) Och se hur bra det blev då... :P Haha... Ville inte lämna den skolan sen ju, hahaha... :P

Så jag tror nog det kommer bli bra med detta också... Eventually... Man får väl ge det lite tid...

Men som sagt, fick jobbschema igår... Vi kommer få ett mer detaljerat schema på första mötet på onsdag dock, så detta var ganska preliminärt än så länge... Men jag kommer jobba tre av fyra dagar, fast det fick alla göra... Kvälls-och nattpasset på onsdagen och torsdagen, och sen eftermiddags-och kvällspasset på lördagen... Ledig på fredagen alltså... :P Nattpasset innebär jobb mellan 19.30-02.30 och dagspasset 13.00-21.00... 8 timmar... Och jag fick alltså Säkerhet, vilket känns sådär, eftersom jag sökte Service... Ville inte ha Säkerhet ju... Och så fick jag dessutom det jag allra minst ville ha också, Scen och Backstage... Det gör mig ännu mer nervös!!! Jag vet fan inte om jag kommer klara av att vara scenvakt... Usch!!! Fatta vilket jobb... Vilket stort ansvar jag har på mina axlar... Och jag är ju dessutom inte speciellt stark, haha... :P Respektingivande jag, nej, inte direkt!!!

Man får väl hoppas de går lite efter ens förmåga och tidigare erfarenhet också... Har ju aldrig jobbat med nåt sånt tidigare, har ingen erfarenhet alls av det... Varför kunde jag inte fått stå i entrén eller nåt istälet då...??!! Eller sälja festivalband, inte särskilt svårt...

Nej, jag är lite besviken... Men men... Vi får väl se hur det blir...

Om en vecka vid den här tiden har jag iallafall varit på det första informationsmötet, som är kl. 11... Tänk gärna på mig på onsdag klockan 11!!! ;)


Men innan dess ska jag fylla år, och det är på fredag... :P Kommer ju dock inte bli uppvaktad förrän på kvällen, eftersom både mamma och pappa jobbar... Emma är i Kenya och Lina är i Borlänge, på P&L, tillsammans med en kompis, där de jobbar som funkisar... Jag hoppas det går bra för dem!!! ;) Men jag hoppas också att min kära lillasyster inte glömmer bort min stora dag, haha... :P

Så det kommer bli som en vanlig dag fram till klockan 18 ungefär, var samma sak för 2 år sen, eller om det var 3 år sen, då jobbade också alla, så jag blev firad först på eftermiddagen...

Men nu ska jag strax stänga av den här maskinen för idag, för nu i efteriddag och ikväll är det, som jag skrev tidigare idag, massa jippo på stan, då det är Karlskogafesten, en årligen återkommande dag, nere i Ekmansdalen (ligger i stan, nästan mitt i centrum) med musikframträdanden och sånt... Allting är helt gratis också!!! Årets stora artist är Petter!!! Jag har inte varit på Karlskogafesten på typ 3 år eller nåt, då jag inte varit hemma... Men jag var där första året minns jag, tillsammans med Emma, Erik och Embla, men sen efter det har jag inte varit där alls... Så jag kände för att åka dit i år, oavsett om det blir kul eller inte... Sen lär man ju träffa nån man känner åtiminstone, halva stan är ju fan där, haha... :P Och så har jag inte varit ute ordentligt på typ 3 dagar heller, så jag tycker det är dags att komma ut och träffa lite folk igen nu, mer än bara min egen närmaste familj, och sen att hitta på nåt, mer än sitta vid datorn och att städa, haha... :P


Så det var väl allt för idag!!!

See ya!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar