fredag 9 november 2012

Förkylning, fotopromenader, utflykt, filmkvällar, diabilder, pussel och glöggpremiär

Jösses, kom plötsligt på att jag inte berättat om lovet än, haha. Var ju hemma i Karlskoga hela veckan. Men nej, det hände faktiskt inte så mycket. Dessutom var jag ju sjuk typ halva veckan, så jag orkade ändå inte göra så mycket, haha. :P

Jag kom till Karlskoga lördag kväll vid fem-tiden. Den kvällen hände inte mycket alls...

Sen på söndagen, som btw var den enda soliga dagen på hela veckan, låg jag typ däckad i förkylning hela dagen och orkade knappt göra nånting alls. Var ute en stund på kvällen bara, och gick ner till sjön och fotade lite, var sjukt fin solnedgång. :D

Måndag släpade jag mig ner på stan, trots förkylningen, eftersom jag var tvungen att beställa linser och jag ville hinna få dem innan jag skulle tillbaka till Forsa igen. Men det var det enda jag gjorde på hela den dagen.

Tisdag minns jag ärligt talat inte vad jag gjorde. Var nog ute och fotade en stund skulle jag tro, haha. :P

Onsdag hände inte heller mycket, jag var ute och fotade en sväng bara. :P

På torsdagen kände jag mig äntligen lite piggare och kryare igen, så jag kunde röra mig lite mera. :P Så då var jag på stan hela förmiddagen och shoppade. Eller haha, det blev "bara" en stickad tröja, men 400 (!) kr fattigare blev jag!

I fredags tog jag en längre fotopromenad, runt hela Sandtorpsudden, men tyvärr dog min kamera ungefär vid Sandviksbadet, så jag lyckades inte fota allt jag ville. :/

Sen på kvällen kom LINA, så då umgicks jag lite med henne. Var med andra ord hos mamma och pappa hela kvällen. Vi åt tacos och sen kollade jag och Lina på två filmer! :P Mysmys! :)

I lördags hände det helt klart mest! Jag var ute en sväng, men gick den snabba vägen till Sandviksbadet och fotade lite där igen, eftersom kameran dog när jag fotade dagen innan. Men det var sjukt fint, asfin himmel och ja, skitnice! :D Lätt värt den lilla extra promenaden, och jag fotade en massa som jag egentligen inte tänkt fota.

Jag gick upp mot mamma och pappa, men blev upphämtad av mamma och Lina innan jag var där, och så åkte vi ut en sväng till Lunedet. SÅ HIMLA FINT där! Vi var där en del när vi var små, men nu blir det fasen inte ofta. Jag var där en sväng med mamma i somras, men innan dess var det allt ett tag sen.

Vi gick runt en sväng där, och hjälp, vad mycket vatten det var där! Snacka om översvämmat! Haha! :P

På kvällen åt vi pappas hemmagjorda pizza, efter MITT önskemål! NIIIIIIIIIIIIIIIIICE!!! :D Gott som fan!

Sen efter maten körde pappa oss, mig, mamma och Lina, till Östra kyrkogården för jag ville fota där. Så jag fick låna pappas stativ, eftersom mitt var kvar i Forsa. :P Vi gick runt en sväng först, och stannade till en stund vid minneslunden. Sjukt fin kyrkogård, en av Sveriges finaste om ni frågar mig! Och det gör ni ju, eftersom det är min blogg, haha. :P

När vi kom tillbaka från kyrkogården (vi gick hem därifrån) kollade jag och Lina på "Sound of Music", galet bra film! :D

I söndags var det mest packning och städning hemma hos mig efter frukosten. :P Sen kom pappa och hämtade mig, och så var jag hemma hos dem resten av tiden. Vi kollade på gamla diabilder, både från innan vi fanns, pappas orkesterresa till New York bl.a., men även lite barndsombilder på oss. ;) SÅ KUL med diabilder ju! :D

Vid fyra kramade jag hejdå till Lina, och så åkte jag med mamma och pappa in till Örebro.

Var "hemma" i Forsa igen vid halv 10.

Jag är nöjd med lovet, trots att det inte hände så mycket. Höjdpunkten var förstås att Lina kom, så jag fick umgås lite med henne. Nu träffar jag henne inte förrän till jul. :/

Hade som vanligt tänkt bjuda på lite bilder från veckan, men nu är det så att nästa veckas hängningstema är "Hemligt tema", och jag hade eventuellt tänkt använda nån av bilderna jag tog på lovet, så jag får avvakta med att lägga upp dem här. Men de kommer, så fort min bild är avslöjad. ;)

Tills vidare bjuder jag er på EN bild, som jag själv är sjukt nöjd med, och som jag ändå redan lagt upp på Facebook. :P Och den symboliserar mitt höstlov vädligt bra, d.v.s. typ hela lovet regnade bort. :P

Men nej, nu ska jag umgås lite med de klasskompisar som är kvar, innan jag måste gå till tvättstugan och slänga i tvätten om en timme.

Puss och kram finingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar