söndag 18 november 2012

Kul i studion och utflykt till Järvzoo

Fan, GAAAALET ju, att en hel vecka till har gått! Hjälp! Varför går tiden så jävla fort för?! :/ Kan man inte bromsa den på nåt sätt liksom...
 
Men men, skitsamma, nu ska vi inte bli sentimentala, ska ju skriva om allt kul vi gjort i veckan som varit. :P
 
Ja, förra söndagen var jag i studion med Angelica, Lina och Linda hela eftermiddagen, och jädrar, vad kul vi hade! :P Men vad sjutton, vi har för tusan alltid kul i studion. Jag fotade MASSOR! Tog över 200 (!) bilder! Jag har fortfarande inte redigerat alla...
 
I måndags var vi på utflykt hela klassen, till Järvzoo. Det var trevligt! Och vi hade tur med vädret, det var fint och soligt, men dock en aning kallt!
 
Och vi fick se massa spännande djur. MEN, tyvärr, björnarna och igelkottarna hade gått i ide, bara fyra dagar innan vi var där, så dom fick vi inte se. :(
 
Men massa andra djur fick vi såklart se. Framförallt ugglor. Fanns hur många ugglesorter som helst där. Mina favoriter var dock myskoxarna. Stencoola djur ju! :P
 
När vi kom tillbaka var alla rätt trötta, haha, men vi genomförde ändå en hel klasstimme. :P
 
Tisdag hade vi lite fotohistoria före lunchen. Intressant! Och efter lunch var det uppgiftstid. Fram tills vi skulle montera hängningsbilderna. En montering som denna vecka blev lite annorlunda mot tidigare. Det var ju hemliga bilder denna gång, man fick inte veta vem som tagit bilden. Så vi blev alla tilldelade en varsin bild, som vi sen fick rama in, utan att avslöja nåt om vilken bild som var vems.
 
På onsdagen skulle vi ha genomgång av Photoshop innan friskvården. Men ja, det blev inte riktigt som vi tänkt oss... Hela klassen satt samlad i soffrummet vid tjugo i nio, när vi börjar. Men våran lärare dök aldrig upp. Vi väntade och väntade, men ingen kom. Så till slut ringde Hanna upp honom, och haha, ja, det visdade sig att han låg och sov, och vaknade av att hon ringde. Så där satt vi, hela klassen, och väntade, och skrattade gott åt det lite komsiska telefonsamtalet. :P Så nej, det blev ingen genomgång av Photoshop, vi fick gå till datasalen och jobba istället, fram till friskvården.
 
Och friskvården för min och Angelicas del blev också lite konstig... Vi gick dit, och han som leder Körsången pratade lite. Men han skulle iväg, så han hann inte prata så mycket. Men tydligen hade de bestämt att detta skulle bli övningstid till Lucia istället, men varken jag eller Angelica vill vara med i Luciatåget, så vi gick därifrån när det började delas ut luciasånger... Vi gick ner i datasalen istället. Där satt redan Lina och Linda, trots att vi var tidiga.
 
Så det blir en ny friskvård för mig nu, fr.o.m. nästa gång, vi valde båda att byta. Blir nog promenad för mig, det var ändå mitt andrahandsval.
 
Så Photoshop-genomgången hade vi efter lunch istället. Och sen ännu mera uppgiftstid. :P
 
Torsdag var det klasshängning som vanligt. Men dock inte en helt vanlig klasshängning. Var ju hemliga bilder denna gång, så det var lite extra spännande. Dessutom hade våran lärare bestämt att vi skulle ha hängningen inne i studion istället, så alla fick ta den bild vi hade monterat och ställa upp inne i studion istället.
 
Min bild hade alla rätt på, dock inte helt oväntat... Tyvärr. Men det var intressant att höra var de trodde den var tagen, haha. :P Det var en bild jag tog i Karlskoga på lovet, och nån i klassen var helt övertygad om att det var här i Forsa, haha. :P
 
Sen på slutet avslöjade vi vem som tagit alla bilder, och hahahahahahaha, jag hade två rätt. TVÅ! :P Dåligt Hanna, riktigt jävla dåligt!
 
Efter lunchen hade vi lite biblioteksinfo i biblioteket (nähä?) och sen, det som vi alla väntat på... Vi fick reda på temat till terminens slututställning i december. Och det blir "Dolda budskap". Usch, svårt tycker jag! :/
 
Men sen hade vi iallafall en liten genomgång om dolda budskap...
 
Fredag var det redovisning av studiobilder hela dagen. Vi gjorde några övningar i studion veckan före och veckan efter lovet, där vi fick prova lite olika ljussättningar, och de skulle nu redovisas. Vissa hade gjort det JÄVLIGT bra! Jag är sjukt imponerad! Duktig jävla klass man har asså!
 
På kvällen blev det filmkväll med Angelica och hennes pojkvän, Simone och hennes kompis, och så Linda. Vi kollade på "The Mist" fast eh ja, jag somnade typ 5 minuter in i filmen, hehe, så jag såg inte så mycket av den. :P
 
Igår hände inte mycket alls. Ingen dag jag gärna vill tänka på heller, så vill inte gärna skriva om den...
 
Men idag har jag återigen varit i studion på eftermiddagen, men Lina och Linda. Lina fotade mig lite, och sen när Linda kom så fotade jag dom två. Till veckans hängning. :P Blev asbra, jag är sjukt nöjd! :D
 
Och nu har jag precis kollat in nästa veckas schema. Jädrar, händer mycket nu i veckan. Temadag om beroende på onsdag bl.a. Kan nog bli en spännande vecka...
 
Tre bilder får ni från den gångna veckan. Tog som sagt en hel drös med bilder i studion, lyckades välja ut en av dom, tog massa bilder på Järvzoo, hittade en där också, och så en bild från i torsdags, efter hängningen.
 
Men nu tror jag faktiskt att jag ska smyga upp till TV:n och se om det är nåt av värde att se. Otroligt seg kväll ikväll...
 
Hare bäst, vi hörs!
 
Puss och kram
 
Vi har alltid roligt i studion! :P

Myskoxarna var så fina. :)

Axel, Anders och våran ena lärare kollar in nåt på Axels telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar