onsdag 26 juni 2013

Små grodor och sovande björnar

Hmmm, två av mina inlägg från dom senaste dagarna har försvunnit, hittar dom inte i bloggen iallafall. :(

Blev lite midsommarfirande iallafall för mig i fredags. Följde med mamma och pappa på det årliga knytis-firandet hos goda vänner, som vi varit på i alla år, dom midsomrar vi varit hemma.

Skulle bara stanna över fikat, hade jag sagt. Men hehe ja, blev inte riktigt så... Först hjälpte jag till i köket, medan övriga gäster plockade blommor till midsommarstången. När den var färdigklädd och rest, var jag med och dansade. Som alla andra. Utom pappa. Som vanligt. Feg-pappa! Försökte få med honom, både jag och mamma, men nää, han ville stå där på trappan och trycka. Inte ens under sista dansen, när alla andra som tidigare bara stått och tittat på kom med i dansen, ville han. Tråk-pappa!

Sen hade jag tänkt avvika efter dansen, men mamma fick mig att övertala pappa till att vara med på 5-kamp, nu när han dissat dansen. Så det gjorde jag! Det var en kul femkamp!

Sen var middagen färdig, vilket den inte brukar, så det var i princip bara att sätta sig till bords. Tänkte att jag bara skulle äta lite, och så skulle pappa köra hem mig, men så körde dom prisutdelning. Och det ville jag såklart höra om! Tyvärr gick det inte så bra för vårat lag. Det var ett lag som dominerade klart, dom vann alla grenar utom en! Vi övriga funderade över om det inte förekommit fusk i en gruppen men äsch. Och priset var inget jag ville ha ändå så, haha. :P

Sen hjälpte jag till att bära ut all mat i köket, och bära ut kaffe och fikabröd. Och istället för att pappa körde hem mig tidigare och sen åkte tillbaka, så lämnade vi allihopa tidigt. Jag plockade på mig lite fikabröd och åt det i bilen, haha. :P

Det blev en trevlig midsommar trots all, så jag får väl känna mig nöjd! Liiiite regn fick vi på oss också, men ingen verkade tycka det var märkbart jobbigt!

Men nu ska jag ut i regnet, Karlskogafesten is it! :P Får fixa det andra "försvunna inlägget" senare. :P

Puss och kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar