onsdag 19 februari 2014

Årets Eric Saade

Nån kanske har saknat mitt Mello-inlägg den här veckan?! Jag har varit bortrest och haft begränsad tillgång till internet, och dessutom ändå inte haft särskilt mycket tid att blogga, så jag har helt enkelt inte kunnat.

Men jag kollade i lördags. Var hemma hos min mamma kusin då, men kollade gjorde jag!

Och vad tyckte jag?! Jaaaa... Vad ska man säga. Inte helt oväntat att Oscar Zia gick vidare. Men hon den där andra tjejen?! Inte alls nån speciellt märkvärdig låt, och inte så värst bra om ni frågar mig. Och dessutom störde jag mig på henne. Trodde det bara var jag, men fick reda på att även min syster tyckte det.

Och dom som gick till Andra Chansen. Jaa. Hårdrock, inte alls min grej! Och det här förstod jag mig inte på alls! Tvångströjor och masker och bara jättekonstigt... State of Drama däremot, gillade dom förra året, inget fel på låten i år heller.

Shirley Clamp tyckte jag var bra, men tyvärr stod hon sig inte mot dom andra i startfältet den här gången, alldeles för svag låt!

Dr Alban och Jessica Folckers låt var ju rätt skön! 90-talet is back liksom! :P Jag gillade det 90-talssoundet. Man blev liksom nostalgisk.

Dom andra två minns jag knappt, hehe. Gjorde väl inte så stort intryck på mig, hehe. Fast det tyckte jag nog egentligen inte att nån gjorde i den här deltävlingen.

Ja, att Oscar Zia skulle gå vidare var hur väntat som helst! Det var alldeles för säkert för att en skräll skulle krossa. (Hehe, eller nåt. Eeehm, konstigt uttryck?!) Jag personligen tyckte låten var skittråkig, vi har redan haft så mycket sånt. Men å andra sidan, Eric Saade blev ju 3:a i ESC med sin Popular för tre år sen, och jag tyckte inte denna var så långt ifrån. Så ja, återigen, egentligen är det väl sånt Europa vill ha. Jag gillade iofs inte Loreens låt från början heller, och som sagt, inte Eric Saades låt heller. Men men. Europe liked it! Oscar Zia blir väl årets Eric Saade då. Fast det är för tidigt att säga egentligen, för nu på lördag tävlar ju Anton Ewald, och han var ju med redan förra året. Så han kanske blir årets Eric Saade istället. :P

Tycker det har varit väldigt mycket "tonårs/flickidoler" som gått vidare i årets Mello. Känns ju inte skitkul...

Nästa vecka tävlar ju ALCAZAAAAAR!!! :D Och det är fasen deras tur att vinna i år! Jag är SÅ TAGGAD!!! Och med en låt som heter "Blame it on the disco" kan det ju inte bli annat än succé. :P Annars tävlar även bl.a. Janet Leon, som ju också var med förra året, och Ellinore Holmer från Glada Hudik-teatern, och så är Linda Bengtzing tillbaka. Alltid spännande att höra hennes låtar, och hon kör visst lite ny stil på det i år. Och så som sagt, Anton Ewald. Plus ett gäng för mig okända artister/grupper. Otroligt spännande att se hur det slutar! :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar