söndag 2 februari 2014

Jag ogillar inte Yohio, men...

OK, känner att jag måste göra ett förtydligande här nu, eftersom jag fick en fråga ang. just detta på FB-chatten igår kväll.

Nej, jag ogillar inte Yohio. Men låten han hade med i år var inte bra. Eller ja, den kanske var bra. Men han gjorde den inte så bra. Han lät sur på flera ställen, och jag tycker faktiskt att låten var otroligt svag! Han kan bättre än sådär! Förra året gillade jag honom. Dock var han inte bäst, inte ens förra året!

Visst, bra låt, kanske, om han gjort den bättre. Men att han var bäst igår, nej! Knappast.

Det var väl mest barn under 12 år och deras mammor, samt tonårstjejer mellan 14 och 16 år som tyckte den låten var den bästa igår kväll. Och min syster och hennes kompis. :P

Jag är bara så rädd att han ska gå och vinna alltihopa nu, och det är den låten INTE värd! SÅ bra är den definitivt inte. Vi får ju faktiskt inte glömma bort att det var han som fick flest tittar-röster förra året, bara att en viss Robin Stjernberg hade fått fler röster av Internationella Juryn, och det räckte till vinst. Det finns stor risk att han vinner tittarnas röster i år också. Och det är inte en tillräckligt stark låt för ESC. Sorry!

Ja, jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för att ni ska förstå att jag inte ogillar Yohio. Han är en fantastisk artist, så otroligt inspirerande och en förebild på många vis. Önskar att jag kunde vara mer som honom. Verkligen stå upp för den man är. Och med en bättre låt hade jag tyckt det varit mer OK att han gick vidare. Så enkelt är det.

Jag vet inte jag, men jag försöker tänka mer ur ett Eurovision-perspektiv, och ur det perspektivet fanns det minst 4 låtar igår, som enligt mig passade bättre än Yohios. Men ja, jag kanske är helt ute och cyklar trots allt, vad vet jag.

Dock står jag fast vid min åsikt. Och jag kanske borde hålla det mer för mig själv, för vissa människor har tydligen problem med att jag inte tycker lika som dom, och måste trycka ner mig för det! Men vad fan, jag reser mig upp, borstar bort det och går vidare, jag har ju för tusan också rätt till en åsikt! Jag klankar inte ner på dom som gillade den här låten (hoppas jag? Inte min mening i så fall) även om jag personligen *blink blink* har lite svårt att förstå vad som var så bra med den. ;)

Men men ja ja, livet går vidare. Och jag får väl bara helt enkelt hålla tummarna stenhårt för att det inte blir Yohio vi skickar till Köpenhamn. Det är ju trots allt 3 deltävlingar kvar ännu, och jag tror ju stenhårt på Alcazar. Dom var klart bäst 2009, och borde vunnit redan då (hade gått långt i Eurovision också), och om deras låt i år bara är i närheten av den, så är det helt klart deras tur att vinna i år!

Töväder idag också, otroligt deppig dag...

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar