söndag 23 februari 2014

Ingen överraskning, för en gångs skull

Kan inte sova, av nån anledning, så jag kan väl passa på att skriva om schlagern redan nu då.

Jag vet att min storasyster, som brukar läsa här, hade annat för sig ikväll (Gud förbjude) och därför inte kunde kolla! Så om du, eller nån annan, som inte sett programmet än, inte vill veta hur det gick, vänta med att läsa detta helt enkelt!

Så vad ska man skriva då?! För första gången i årets festival blev resultatet väntat. Det blev dom två man trodde på förhand som gick vidare!

Att en viss ung man, vid namn Anton Ewald, skulle gå vidare, var ju föga förvånande! Det fattade jag i princip redan i november, när artisterna presenterades. Likadant med Oscar Zia iofs, som gick vidare förra veckan, men men... :P Så är det liksom, går inte att komma ifrån det.

Kan ju tycka att det hade räckt med EN mörkhårig tonårskille i finalen jag, men det är ju jag det, och jag är inte 14 år och därmed bland dom mest flitiga röstarna (uppenbarligen).

Alcazar var inte speciellt förvånande heller! Dom är grymt populära, och det var många (däribland jag) som hade längtat efter deras comeback! Och det är många schlagerfans som gillar dom.

Ännu ett hårdrocksband till Andra Chansen... Hmmm, jaha, haha. Kul om dom två skulle ställas i duell mot varandra i den första omgången nästa vecka. Haha. :P

Och Ellinore Holmer. Populär uppenbarligen! Ja, grym röst hade hon iallafall, och låten var bra. Vet inte vad jag ska skriva mer riktigt faktiskt.

Jag tillhör ju den "udda" (?) skaran som faktiskt gillar Linda Bengtzing, och i år hade hon ju lite ny stil. Tror också det var därför hon inte riktigt räckte ända fram. Folk hade nog lite svårt att ta in det där nya. But I liked it! :P

Dom andra har jag inte så mycket att skriva om. Extremt svaga bidrag nästan helt raktigenom i år. Skittrist!

Men iallafall.

Bäst ikväll: ALCAZAAAAAAAAAAAAAR!!! :D Utan tvekan! Såklart! Grym jävla låt, och skit samma om den påminde om deras förra final-låt "Stay the night", dom borde ha vunnit med den redan då, så det är SÅ deras tur nu! Alcazar mot Köpenhamn! :P

Känner mig glad!

Och nu kan jag lyssna på ALLA låtar också, hur mycket jag vill! Men jag brukar aldrig göra det ändå, så det är väl egentligen strunt samma, haha. :P

Två veckor kvar nu bara, till finalen... Det går så fort!

Men nu MÅSTE jag sova. Klockan ringer 7 imorrn, även om det är söndag. Och jag ska ändå hem till mor och far till 8 (!), för att kolla in 5-milen på OS.

God natt världen! Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar