söndag 23 februari 2014

Hundvakt, tigerkaka och OS!

Försöka sammanfatta helgen igen då. Blev ju inget förra veckan, som ni kanske märkte. Jag var inte hemma. Jag var i Uppsala för att fira morfar som fyllde 90 år i måndags! Det blev också en bra helg, söndagen spenderades i Stockholm med mamma och pappa, med bl.a. besök på Fotografiska.  Där fanns både riktigt bra, och mindre bra, utställningar.

Men nu var du ju denna helg jag skulle vskriva om. Och ärligt talat har det inte hänt så värst mycket denna helg. Mycket OS har det blivit! Längdskidåkningen var nåt jag såg fram emot både igår och idag, men tyvärr lyckades ju inte våra svenska stjärnor så bra just dessa dagar. Attans att det skulle komma en eländes förkylning och ställa till det! :/ Men GRYMMA har dom varit ändå!

Annars har jag varit hundvakt i helgen. Åt Theia, Emmas (min storasyster) familjs hund.

Idag var det också OS-final i hockey, som Sverige spelade. Men hockey har aldrig intresserat mig, så jag bakade istället. En tigerkaka fick det bli. Som blev mer mörk än ljus visserligen, haha, men god ändå! :P

Och nu sitter jag och kollar på avslutningsceremonin på OS. Alltid en viss vemodig känsla att titta på det. Nu är det liksom slut. Tråååkigt ju! :( Samtidigt känns det som det var nyss jag satt och kollade på avslutningsceremonin av London-OS förra sommaren...

Bjuder på ett två bilder idag. Och ja, OK, jag gick bananas med min collage-app, jag veeet, men jag satt med det medan jag väntade på att min kaka skulle grädda fäddigt. :P

Enjoy! ;)

3 kommentarer:

  1. Mmm, kakan ser ut att bli smaskig och hunden är söt. Jag har inte kollat en sekund på OS så jag har inte märkt av att det tog slut idag...

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också hellre bakat än kollat på hockey, eller vilken sport som helst för den delen.=P Fin vovve och kakan ser lovande ut!

    SvaraRadera
  3. Vilken söt hund! Och tigerkaka låter gott, kanske skulle ta och baka något idag..

    SvaraRadera