söndag 25 maj 2014

Barnvakt, födelsedag och Mors Dag

Den här helgen har det varit full fart hela tiden i princip.

Jag har hjälpt mamma och pappa att vara barnvakt åt min systerdotter, som nu har hunnit bli ett helt halvår gammal. Det har gått bra! :)

Igår kom också mina fastrar på besök från Dalarna, för att lyssna på en konsert som pappa spelade på med musikkåren, men också för att fira pappas födelsedag. Det blev en trevlig men galet svettig dag! Jag, mamma, bebisen och hunden tog en promenad bort till Björkborn, där konserten var. Och fy vad svettig jag blev! Kläderna klibbade verkligen mot kroppen. Not so fresh!

Sen åt vi lite tårta i trädgården hos mamma och pappa, innan fastrarna åkte hemåt.

Vi fick gå in eftersom det började regna. Och SOM det regnade sen då! Vilket väder det blev! Världens åskväder, det small ordentligt. Och blixtrade! Stackars Theia (hunden) tyckte det var så lagom kul, och höll sig tätt tätt intill oss hela tiden. :( Jag förstår henne dock, jag gillar inte heller åska. :(

Vädret blev dock klart behagligare efter den rejäla åskskuren, temperaturen sjönk med nästan 15 grader och luften blev mycket friskare.

Idag är det valdag och Mors Dag. Men inte bara det. Det är också min kära pappas födelsedag. Så det har blivit dubbel tårta här idag. Dels rester från gårdagens tårta, men också en färsk hemmagjord Daim-tårta. Gott både ock!

Nu har barnet och hennes föräldrar, och hunden, precis åkt hem till Eskilstuna igen, och jag ska väl knalla iväg och göra min plikt som svensk medborgare, rösta. Jag har en bit att gå (cykla), eftersom min vallokal inte är den som är närmast här, men jag har ju ännu 2 timmar på mig, och SÅ långt är det inte till min vallokal. :P

Vädret har inte varit lika bra idag, mulet och grått hela dagen, men nu för ca en timme sen, kom solen fram. :)

Hoppas ni andra haft en fin helg! Imorgon bär det av till Öland för min del. Ska också bli underbart!

Ha en underbar vecka!

3 kommentarer:

  1. Dajmtårtan ser super mumsig ut! Då blev det mycket tårta för dig i helgen.

    SvaraRadera
  2. Vilken söt bebisbild!

    SvaraRadera
  3. En rolig men svettig helg med andra ord. Fin bebisbild.

    SvaraRadera