lördag 17 maj 2014

Gratulerer med dagen Norge!

Norges nationaldag idag. Som om det undgått nån, haha. :P Jag vill dock ändå uppmärksamma denna dagen lite här i min blogg, eftersom jag har en hel del bekanta i Norge, så Norge och dess traditioner är lite speciella för mig också. Dessutom har jag själv varit i Norge och firat 17 maj ett par gånger, så jag vet hur speciellt det är, och kan känna känslan. Idag är dagen när alla norska familjer äter massor med "brus och is". Sitter och kollar på firanden på TV nu, dom livesänder och visar från massa olika platser i Norge, men även från andra platser runtom i hela världen, och hur dom länderna firar 17.mai. Intressant!

Hoppas alla mina norska vänner har en lika fin och vamr och solig dag som vi har här!

Fick lite lust att lägga upp nån snygg bunadsbild, men jag har ingen bunad, däremot hittade jag en bild här i arkivet på plattan, en bild på min systerdotter från när dom var i Karlskoga sist, för två månader sen. Hon har faktiskt en snygg "Norge-dräkt", som hon fått i present, och det kändes som en passande bild idag. Så min systerdotters snygga Norge-body får representera årets 17 maj här i bloggen.

Glad 17 maj allihopa och gratulerer med dagen alla norrmän!!! ☆☆☆ Hoppas ni får en lovely nationaldag! ♡♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar