söndag 11 maj 2014

Final-helg

En stor helg, med många finaler på TV. Haha. Speciell helg. För mig dessutom även första helgen på 6 (!) veckor, som jag bara är hemma, och inte bortrest. Haha hjälp, varit mycket resande för mig senaste tiden, inte bara på helgerna, utan även en del i veckorna, senaste 6 veckorna. Skönt med en hemmahelg måste jag säga!

Men då har jag ju också kunnat följa alla dom här finalerna på TV, ostört. :P I fredags var det då final i Let's Dance, en spännande uppgörelse. Och så igår, en viktig final för mig som schlagernörd. Eurovision-finalen. Där jag visste att allas våran Sanna, våran egen stolthet, hade en bra chans, och var favortittippad. Och hjälp vilken nagelbitare det blev, haha. Sjukt spännande final ju! Men jag skriver mer om Eurovision i ett separat inlägg, vill ni veta vad jag tyckte, klicka in er på kategorin "Melodifestivalen" så står det mer där. Inlägget om finalen igår har dock inte blivit publicerat när detta inlägg skrivs... Och nu sitter jag och väntar på dagens stora TV-final, finalen i Mästarnas Mästare. :P Kommer säkerligen bli en rafflande och spännande final det också. :P

Men förutom dessa finaler, har jag även hunnit med en liten utflykt, igår. När det var uppehåll i regnandet. Det blev en utflykt för mig och mamma. Till en av mina favorit-platser, Garphyttans nationalpark. Som att kliva rakt in bland troll och älvor i en svensk sagobok. ♥ ♡ Magiskt! Vi hade matsäck med och fikade längst upp på toppen av det berget man kan gå upp på. Precis som när man var liten och vi åkte på utflykt. Härligt! :)

Det är också därifrån jag bjuder på en bild, mitt bidrag till veckans Helgbilden. Enjoy! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar