fredag 15 augusti 2014

Bland slott och gårdar

Här kommer ett par av dom utlovade bilderna från förra helgen, under mina äventyr i Sörmland. Resten kommer som vanligt på Facebook så småningom.

Lördag eftermiddag på Julita Gård.

Det finns bl.a. en fantastiskt vacker kyrka inne på Julita Gård.
Den används fortfarande till bröllop och annat.

Gammelgården på Julita genom ett fönster. :)

Gammelgården på Julita. :)

Vacker handmålning på ett vackert trähus. :)

:)

Herrgården inne på Julita. :)

Trädgården till herrgården. :)

Kyrkan och klocktornet. :)

Även Pettson och Findus gård finns att se inne på Julita Gård.
Favoriter för mig och mina systrar när vi var små. :)

Och givetvis finns ett gäng höns vid Pettsons hönshus. :)

Morfar och barnbarn (min pappa och systerdotter) vid Sigurdsristningen,
i närheten av Sundbyholms slott. :)

Sundbyholms slott från ena hållet... :)

...och från andra hållet. :)

1 kommentar:

  1. Oj så många fina bilder. Ser hur idylliskt ut som helst på Julita Gård! Bor ju i Sörmland och ändå har jag aldrig varit där... Så det är väl på tiden att åka dit. Ha en skön helg!

    SvaraRadera