tisdag 5 augusti 2014

Panetoz och Alcazar

OK, MÅNGA bilder blir det nu, men det är ju så himla sällan jag lägger upp mycket bilder i bloggren, så ni får helt enkelt stå ut med det.

En magisk kväll var det i fredags. Heeeelt fantastisk!

Jag åkte ner så jag skulle hinna med att se iallafall slutet av Panetoz spelning. Och det var det LÄTT värt! Alltså wow, vilka entertainers dom är! Riktiga spelevinkar. Det var fantastiskt häftig stämning på deras spelning. Dom fick bl.a. hela publiken och hoppa och dansa fram och tillbaka Jag stod dock en bit bakom värsta publikhavet, så jag höll mig stilla, hehe.

Grym stämning hursomhelst! Vilka riktiga glädjespridare och lyckopiller dom är, grabbsen!

När Panetoz var klara började väntan på Alcazar. En lååång väntan Jag hade läst att deras spelning skulle börja klockan 21. När klockan närmade sig 21 började fler och fler samlas runt scenen igen. Och ca två minuter i nio kom beskedet att dom inte skulle börja förrän 21.30. .. Då hade jag redan stått i 1½ timme (!) och väntat... Samlingen skingrades lite, men jag stod troget kvar. Hyffsat långt fram. :P

Men jäääääävlar vad bra det var! Alltså ååååh! Det är knappt att det går att beskriva i ord alltså... Dom är SÅ. JÄKLA. GRYMMA!!! Bästa bandet, verkligen!

Sällan har mina händer kliat så mycket av att jag klappat så mycket, och sällan har har jag haft sån kramp i armarna av att vifta så mycket med dom. :P Men det var värt varenda liten värk. :P Haha. Hade jag inte haft stora kameran runt halsen, med största och tyngsta objektivet, hade jag säkerligen också hoppat mer. Jag hoppade ändå lite, men kameran bromsade liksom upp det lite, haha. :P

Men GRYM stämning i vilket fall och som sagt, jag tror aldrig jag har hoppat så mycket, med en stor kamera runt halsen, som i fredags kväll. Och den allsången som blev under flera av låtarna, magiskt! Hur häftigt som helst! (Jag säger inte att det inte brukar vara allsång på såna spelningar, för det vet jag, men det var ändå nåt speciellt...)

Särskilt framåt slutet, det var verkligen magiskt! När dom körde en nygjord version av klassikern, Not a sinner, nor a saint. I ballad-tolkning. Hur häftigt som helst! Sjukt bra version och stämningen i publiken då, alltså, man blev fasen rörd. Allsång big time och hela publiken viftade med armarna i luften. GÅSHUD!

Och när alla klappar med i "Alcastar"-klappen. Awesome!

Och jag undrar vilka som egentligen blev svettigast, dom på scenen eller vi i publiken. :P Det blev lite kallt när solen gick ner medan jag stod och väntade, så jag satte på mig en extra tröja. Den fick jag slänga av mig efter 2 minuter när dom intagit scenen. :P 

Finns SÅ mycket jag skulle kunna skriva om denna fantastiska kväll, men då skulle ni få sitta och läsa hela dagen, så jag avrundar här.

Återigen: TACK VÄRLDENS BÄSTA ALCAZAR, för GRYMMASTE SPELNINGEN!!!
Tack Panetoz också såklart!

Bilderna blir förresten större om du klickar på dom. :)

Panetoz spelar, och stämningen är på topp.

Riktigt bra!

Grymmaste bandet har intagit scenen! Och snacka om storslagen entré!

"Crying at the discuoteque".

Riktigt nöjd med den här bilden.

Stilstudie Lina Hedlund.

Tessan tar ton.

Herr Lundstedt i egen hög person.

Nästan eye contact här.

:)

Jäklar vad dom körde järnet. Inte konstigt vi alla blev helt svettiga. :P

Flörtar lite med publiken. ;)

Yeah!

Den kvinnliga delen av bandet. :)

Fasen vad grymma dom ääääär! :D

Flörtar lite med publiken igen. ;) Det var dom bra på.
Här fick nån i publiken äran att fotografera dom. :) Lyllo!

Full gas hela tiden! :)

"We keep on rockin', baby don't stop"

Welcome to our galaxy,
The place to be, our universe
See the stars where loves comes first
Now or never, you can be an alcastar
You can be an alcastar!

:)

"You can be an alcastar"

Här är deras mellansnack, precis innan det blev magical moment,
när dom körde ballad-versionen av Not a sinner, nor a saint. Som sagt, GÅSHUD!
"Blame it on the disco".

Snyggaste slutposen! Sjukt nöjd med den här bilden, om jag nu får skryta lite.


1 kommentar:

  1. Superfina kort alltså. Vilken bra kamera. Och bra plats me :)

    SvaraRadera