söndag 31 augusti 2014

Utflykter och tågresa

Den här helgen har varit ganska späckad, kan man väl säga.

Jag har befunnit mig på Öland, ända sen förra söndagen. En sista sommarvecka i stugan, perfekt det! Men nu är det ju helgen jag ska berätta om, så jag får helt enkelt begränsa mig lite nu då. Hehe. Ni kan få en längre sammanfattning av hela veckan senare, om ni vill.

Men helgen då. :) I fredags blev det en heldag i Borgholm. Mysiga, härliga lilla stad. Inte mycket folk, nu när det är eftersäsong, men ändå förvånansvärt mycket folk just för att vara eftersäsong. Det blev iallafall en glass från bästa glasscafeet, som avnjöts i hamnen, och ett besök på Borgholms Stadsmuseum. En härlig solig och varm sommardag! Underbart att sommaren är tillbaka!

Igår var vädret lite sämre, så då blev det en relativt lugn förmiddag, en liten morgonpromenad bara, men sen efter lunchen blev det en utflykt till Trollskogen med medhavt fika. Det blev en ganska lång promenad. Först till vraket, och sen upp förbi dom böjda tallarna och ut på norra udden.

Dagen avslutades sen i hamnen. En helt fantastisk kväll! Ingen vidare värst solnedgång, men det var näst intill vindstilla och vattnet var i det närmaste helt spegelblankt, så den var ändå sagolikt vacker! Magiskt!

Idag har större delen av dagen ägnats åt tågåkande. Det är en lång bit att åka. :P

Helgbilden denna helgen blir ett collage. :)

4 kommentarer:

  1. Fina bilder från en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Ser ut att ha varit en trevlig helg.=)

    SvaraRadera
  3. Ett kontrastrikt Öland! Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag sugen på Öland. Det var ett tag sedan jag var där. Fast det blir ett besök i höst det vet jag. Då tar jag kameran med. Finfina bilder från dig.

    SvaraRadera