söndag 1 december 2013

Agnes dag i Så mycket bättre

Igår var det Agnes tur att få ha sin dag, och få några av sina låtar tolkade i Så mycket bättre. Agnes är ju en artist som jag har lyssnat en hel del på, har t.o.m. två av hennes skivor. En av dom låtar som tolkades igår var "Right here, Right now". Så himla speciell, på så himla många sätt. Det var hennes första singel, den låten hon vann hela tävlingen med. Den som blev början på en nästan osannolikhet karriär. Och jag insåg när jag hörde den, att den låten ger mig fortfarande goosebumps. Särskilt när jag såg den som klipp när hon sjöng den på Idol-finalen. Så himla grym! :D Jag älskade den tjejen från första stund hon klev in i Idol-studion på audition. Hon åkte ut i kvalet, men fick en ny chans för hon blev juryns wildcard. Och vilket wildcard sen! Hon sopade banan med alla andra, och stod till slut som vinnare. Men ingen annan hade gjort den låten bättre än henne! Så är det liksom bara!

Lill Lindfors tolkning av låten var dock inte så pjåkig. Hon hade översatt den till svenska, så det blev ju nåt nytt liksom. Men ändå samma låt. Riktigt bra!

Ja, jag tror att den låten kommer nog alltid ge mig gåshud, oavsett när.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar