måndag 23 december 2013

Julförberedelser, julförberedelser, julförberedelser

En händelserik helg har det varit! Och mycket julstämning. :P

Torsdag och fredag var Emma, Erik, Katja (den lilla människan) och Theia (hunden) på besök. Det blev förstås en hel del bebismys, men också hundmys. :) Fredag förmiddag tog vi en lång promenad innan dom åkte vidare till Eriks mormor i Linde.

Lördag bakade jag årets skörd av "mina" julkakor hos mamma och pappa. Som vanligt lite brända, men annars var det dom bästa jag lyckats med hittills!

Och mamma ställde iordning pepparkakshuset på deras öppna spis. :) Så fint! :)

Jag har fått upp det sista julpyntet i min lägenhet. Bl.a. den nya fina lingonkorgen som jag köpte i Wadköping för 2 veckor sen. Den finns med på en av bilderna.

Och igår kväll kom Lina. Äntligen! Pappa hade tidigare under dagen tagit in julgranen, så vi klädde den tillsammans. Nu är det jul ordentligt! :D

Det var även tänkt att vi skulle julbaka när Lina hade kommit igår, men Lina orkade inte, så det blir väl idag istället. Och göra lite julgodis. Väntar på att mamma ska höra av sig, men brukar gå trögt med det där, så jag går nog dit ändå.

Jag har även tittat en del på Vinterstudion, även denna helg. André Pops och hans experter i soffan är ett säkert tecken på att det är vinter! Även om vintern lyser med sin frånvaro utanför fönstret.

Och senare idag kommer även Emma och lilla familjen tillbaka, efter att ha varit hemma i E-tuna ett par dagar. Så ska dom fira jul med oss! Mys! :)

Detta inlägg finns även med i fotoutmaningen Helgbilden.

2 kommentarer:

  1. Härliga julbilder, vovven ser ut att mysa;-)
    Ja det ska bli mysigt med valp i huset igen var ju nio år sedan
    så man är lite ringrostig.
    GOD JUL

    SvaraRadera
  2. Ser ut som du haft mycket att göra, men du hann med att knäppa några stämningsfulla bilder. Snyggt.
    God Jul.

    SvaraRadera