fredag 27 december 2013

En mysig men lite krasslig jul

Trots att jag inte kände mig helt på topp på julafton, så blev det ändå en helmysig jul! Det är klart, det blir ju inte helt och hålet samma sak när man inte kan njuta fullt ut av julbordet,, för att man känner sig krasslig. Men jag gjorde så gott jag kunde!

Mysigt hade vi ändå, som sagt, och för första gången var Erik med och firade med oss! Trevligt! :)

Jag är nöjd med mina julklappar. Jag fick allt det jag önskat mig + lite till. Hade iofs bara önskat mig två saker, men ändå. :P

Juldagen och annandagen har ägnats mestadels åt att lägga pussel och titta på film. På juldagen vaknade jag förkyld, så den dagen gick väldigt mycket i lugnets tecken. Men det visades massa bra filmer på TV:n, så det gick ingen nöd på mig iallafall! :P Förmiddagen började med Ronja Rövardotter, och efterföljdes sen av Askungen och på kvällen första Sällskapsresan-filmen.

Igår kollade jag och Lina på Sound of Music, fantastisk film! Som vi har på DVD hos mor och far. Efter middagen kom Emma och familjen tillbaka från sitt julfirande i Linde, och vi satt allihopa och tittade på andra Sällskapsresan-filmen tillsammans. Mysmys! :)

Idag blir det en sväng ner på stan för att kolla in mellandags-rean. Jag är fortfarande snuvig, men känner mig klart bättre än tidigare iallafall! Skönt!

Såå, dags att göra sig iordning...

Ha en fin fortsättning på det sista som är kvar av det här året!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar