lördag 7 december 2013

Välkommen snö! :D

Gårdagens nyhets -och bloggrubriker dominerades av tre saker: Nelson Mandelas bortgång, stormen Sven och Idol-finalen. Jag har redan skrivit om två av dom, tänkte nu skriva om den tredje. Vår "(o)vän" Sven. Vi fick en snabbvisit av honom vi här också igår! Blåste nåt inihelvete ett tag! Jag undvek att gå ut! Var dock inte så farligt som jag sett  på andra bloggar och på TV. Och som dom varnat för!

Men nu ligger en massa fin vacker underbar vit snö på marken! SÅ efterlängtad! För SOM jag har längtat! Lyckan är total nu! :D

Och idag var det sådär underbart vackert friskt med blå himmel och gnistrande vit snö! Började tänka på förra vintern, i Forsa. Vilken vinter det blev! Fick plötsligt en extrem längtan dit! Åh, vad jag saknar allt! Sitter här och lyssnar på min Forsa-spellista på Spotify, så det förstärker ju liksom längtan något.

Har inte hunnit gå ut och ta några bilder på årets första snö ännu, eftersom jag tillbringat hela förmiddagen på stan, så jag slänger upp en av bilderna från Forsa-vintern förra året. Saknad och längtan! Men en underbart fin vinterdag var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar