lördag 24 september 2011

Sluta klaga för tusan!!!

Alltså herreguuud, kan inte folk bara SLUTA KLAGA på det nya Facebook eller??!! Blir så jävla trött av att läsa alla statusar om att "vad jag hatar ny Facebook", "vill ha tillbaka gamla Facebook", "vad dåligt nya Facebook är" o.s.v. Herregud, get over it, go on with your lives!!! Finns så mycket annat, mycket viktigare, att haka upp sig på!!! Facebook är Facebook, de förnyar sig ibland, och that's it!!! Ombyte förnöjer... :) Det är ju inte direkt första gången de förändrar sig heller, har hänt många gånger förut... Men det (o)lustiga är att VARJE GÅNG ska det klagas!!! Ja, jag börjar fatta nu!!! Vi gillar inte förändringar, så är det bara, och varje gång de sker så måste vi visa öppet hur jävla besvikna vi är!!! Och om det är nåt som förändras då och då, så måste vi visa VARJE GÅNG att vi är missnöjda!!! Och jag är så jävla trött på att läsa om det...

Jag bryr mig inte ens längre, när de förnyar sig... Jag kan bli lite chockad sådär första gången jag loggar in och ser att det är nytt, men inte mer... Jag kommer över det och går vidare med mitt iv... Bara att vänja sig liksom... Det är en del av hela konceptet, bara att acceptera!!!

Jag tycker fö. inte illa om nya Facebook, men även om jag hade tyckt det så hade jag inte skrivit ut det över hela Facebook... Lite ovant såhär i början bara, men om en vecka kommer den "chocken" vara bortglömd... Och det tror jag den kommer vara för er andra också... Det är bara jävligt tragiskt att ni av ren chock måste skriva av er varje gång hur mycket ni ogillar det nya!!! Så är det med allt nytt/ändrat, vi är såna som i regel inte gillar sånt!!! Men om man ska skriva ut varje gång man inte gillar sånt, så skulle folk tröttna på att läsa era statusar till slut!!! Och det är nästan det jag gjort nu i ärlighetens namn!!!

Och en annan sak, ang. ett meddelande som cirkulerat runt på Facebook senaste dygnet: NEJ, man kan INTE se ALLT ni skriver i era vänner loggar, det beror på vilken inställning era vänner har... Jag har t.ex. inställningen "vänners vänner", av eget val, så då kan mina vänners vänner se vad mina vänner har skrivit eller gillat hos mig... Hajar ni??!! Och det är eget val, så jag är fullt medveten om vad som händer... Dessutom har det varit så länge, om man gått in på nåns profil, där har man kunnat se vad den och den personen har skrivit hos de som har inställningen "vänners vänner" eller "public"... Det är bara det att det syns tydligare på startsidan nu, genom nya "feeden"... Så det är färst nu folk börjat lägga märke till det... Men jag har varit medveten om det länge... Inte ens den stör jag mig på...

Men ett tips: Vill du se hur din profil ser ut för en specifik vän, gå bara in på din profil och "redigera", "sekretess-inställningar" och sen "förhandsgranska" och så kan du skriva in nån specifik vän där, så får du se hur din profil ser ut för just den vännen...

Men om det du skriver nu är så jävla hemligt för alla då, varför inte skriva ett privat meddelande istället??!! Det kan ju INGEN se!!! Ja, finns otroligt mycket jag skulle kunna skriva om just detta, för det var nåt som verkligen fick mig att reagera, och som faktiskt gjorde mig upprörd, men jag låter det stanna vid detta!!! Tråkigt att det är så många som har så stor okunskap om hur det ligger till med detta bara, och inte har kollat upp detta noggrannare innan...

Det var allt för mig för nu!!!

Ha en trevlig kväll alla!!! Själv ska jag tillbringa kvällen UTAN dator och Facebook, ska ärligt talat bli jäkligt skönt!!!

Kram!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar