söndag 11 september 2011

Tio år sen...

Ja, idag är det ju då 10 år sen terrorattackerna i USA... Det sägs ju alltid att man alltid minns precis vad man gjorde när man fick reda på såna här saker... Och nej, inget undantag för mig...

Jag var i stallet... Vi hade precis haft ridlektion och skulle sadla av och sådär, jag stod och pratade med en tjej i min ridgrupp, och så kom hennes mamma för att hämta henne, och hon berättade att det flugit in ett flygplan i en byggnad i New York... Jag visste ju ändå inte vad WTC var då så, hehe... :P Fattade dock inte allvaret i det då, det fattade jag först senare!!! Ja, jag var 14 år, men jag hade inte sktibra koll på USA, jag ska vara ärlig och erkänna det...

Men jag minns också att några dagar senare hade de en tyst minut, det var under skoltid, så jag var i skolan då... Jag gick i 8:an och vi hade hemkunskap kommer jag ihåg... Lektionen hade typ precis börjat, så vi satt fortfarande kvar vid de borden där vi alltid hade samling före och efter lektionerna... Och så var det väl typ rektorn tror jag, som ropade upp i en sån där högtalartelefon, att det skulle vara en tyst minut, och att vi hela skolan skulle medverka... Men så ringde hans telefon precis när han pratat färdigt, och då minns jag att ett par av tjejerna i klassen började fnittra p.g.a det,m och sen kunde de inte vara tysta... Så de förstörde hela den tysta minuten, och jag minns att jag blev skitförbannad på dem!!! Fast sa ju inte det då men...

Vad gjorde ni när ni nåddes av nyheten??!!

Och ja, vad folk än säger och tycker om detta, och att det uppmärksammas så mycket som det gör idag, på 10-årsdagen (har sändningen från SVT på på TV:n i detta nu), så kommer man ju inte ifrån det faktum att denna händelse faktiskt har påverkat världen... Man har ju fortfarande de fruktansvärda terrorattentaten, med massmord, i Norge, i färskt minne och när jag hörde att det också var ett terrordåd så gick jag tillbaka till denna händelse för idag på dagen 10 år sen...

Och idag under de nyhetssändningar som varit på SVT under dagen har förstanyheten varit att polisen gripit fyra personer i Göteborg som var misstänkta för att förbereda ett terrorangrepp mot nån byggnad där det pågår en konstutställning, och de hade nån fest där, men alla som var på den festen fick evakueras ur lokalen p.g.a detta... Fy fan!!! :/

Ja, jag är en väldigt rädd och orolig person av mig, så jag blir livrädd när sånt händer... Idag är ingen bra dag för mig ur den synpunkten... :(

Så nej, nu vill jag inte skriva mer om detta... Hade tänkt lägga upp en bild om detta med anledning av årsdagen också, men jag klarar inte riktigt det känner jag... Jag tycker bilderna är för hemska, och jag har redan blivit så jävla uppskrämd!!! Vill lämna detta nu...

Om 1½ timme ska jag iallafall åka med mamma till Örebro för att hömta pappa som kommer med tåget... Skönt att få komma ut lite, har inte varit ute och iväg ordentligt på typ 3 daga,r så det är på tiden nu tycker jag... Dessutom är jag mycket piggare från min förkylning nu också, mest hostan som irriterar mig nu, hehe... :P Men även andra också tror jag, hehe... :P Så äckligt är det ju!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar