tisdag 25 september 2012

Långpromenad, temadag och flera filmkvällar

Jeez, nu har jag inte skrivit ett ordentligt inlägg i bloggen på över en vecka! Fy mig! Får väl försöka sammanfatta lite kort då, annars kommer inlägget aldrig ta slut, haha! :P

Senast jag skrev var väl förra fredagen, på eftermiddagen. Så ja, jag tar väl viddär jag senast slutade helt enkelt. :P

Den fredagkvällen (den 14:e) blev rätt trevlig! Jag fick för mig att gå in på det andra internatet runt 5-tiden, var det väl. Och när jag gick där stöttet jag plötsligt på Angelica, som skulle kolla till sin tvätt. Så började vi snacka. :P Vi hamnade till sist i ena köket, och efter en stund kom Linda ut och skulle fixa lite mat innan hon skulle med tåget. Även Lina kom och fixade sin mat efter en stund. Så jag satt och gjorde de sällskap, snackade och hade trevligt en bra stund innan Linda var tvungen att sticka. :P

På lördagen hände inte så mycket vill jag minnas. Jo, på kvällen! På kvällen hade vi filmkväll nere i "soffrummet", alla vi som var kvar på internatet över helgen, utom en! :P Det blev "Kejsarens nya stil". Sjukt bra film! :P Sen satt vi och snackade länge länge, och jag gick därifrån vid halv 1.

Men på söndagen hände desto mer. Jädrar, vad flitig jag var, framförallt med fotandet, den dagen! Efter frukosten, vid 10-tiden, gick jag iväg på nåt som skulle bli en lååång promenad. Flera stycken hade berättat om att de varit vid kyrkan i Forsa, men jag hade inte kommit dit än. Så jag bestämde mig för att denna dag skulle det bli av. Och vädret var ju helt LOVELY, så det passade perfekt! Det enda jag hade hört var att om man följde järnvägen (den är nedlagd) så kom man dit. Jag hade dock inte fattat hur LÅNGT det var! Jösses, det var ju ASLÅNGT! Väl framme vid kyrkan iallafall, så satte mig först på en bänk på kyrkogården och bara funderade lite. Men sen gick jag runt på kyrkogården. STOR kyrkogård! Haha, hjälp! :P Jag gick runt där på kyrkogården i över en timme! :O

Jag var tillbaka på skolan 3½ timme senare. Och nästan precis när jag var hemma, fick jag sms av Lina, som undrade om jag ville ställa upp på foto till en uppgift. Så jag åt lite lunch först, och sen blev det ännu mera fotande. :P Och sen satt vi datasalen ett tag efter det.

Hade verkligen tänkt baka denna dag, men det blev inte av! :(

På måndagen hade vi genomgångar hela dagen, MYCKET nytt för mig att ta in!

Tisdag var det bilddiskussion hela långa dagen. Det var tänkt att vi skulle hinna med hela klassen, men det gjorde vi inte, så de sista fick köra sitt på torsdagen. :P

På kvällen var det dags för filmkväll igen. Denna gång blev det en film som jag redan glömt namnet på, men som var alldeles för hemsk för min smak, och jag somnade efter typ en kvart. :P

Sen i onsdags, var det temaadg hela dagen, med mycket intressanta föreläsningar i hörsalen. Bl.a. om resandefolket. Me likey! :D

I torsdags började vi med att gå igenom de kvarvarande bilderna, som vi inte hann med på tisdagen, och sen efter det fick vi göra skitroliga foto-övningar resten av dagen. Vi skulle bl.a. leta efter olika former inom skolområdet, som vi skulle fotografera, och sen fick alla andra kolla in bilderna. Många roliga och intressanta tolkningar.

Och så i fredags hade vi besäk av fotografen Sune Herebertsson hela dagen. Och återigen bilddiskussioner. Denna gång diskuterade vi marknadsbilderna (igen :P). Det gick bra, och han berömde oss allihopa för våra fantastiska bilder! KUL! :D

Vi fick sluta lite tidigare, och typ alla drig nästan direkt. Utom jag. Det var jag och en klasskompis till som blev kvar i datasalen, men hon gick hem vid 2, så då blev jag ensam kvar. Satt väl typ ensam i 2½ timme eller nåt, sen tröttnade jag. Gick runt och kollade om nån hade kommit tillbaka, men hittade ingen, så jag gick ut och fotade istället. Lovely kväll var det! :D

Lördagen var apseg och skittrist, och det hände inte ett skit, förutom att jag tvättade kläder hela förmiddagen, och det drog ut lite på tiden för att jag blev tvungen att torktumla allt 3 (!) gånger istället för en. Men jaja, då var jag sysselsatt länge iallafall, haha! :P

Det slutade med att jag gick och la mig före klockan 10 av ren uttråkning. :P

Söndagen däremot blev lite roligare. :) Eller ja, men jag gjorde lite mer iallafall. Städade lite, gick runt och fotade lite, och plockade lite. Och sen på kvällen blev det filmkväll med mig, Axel och Linda. Även Anders och Alex dök upp på slutet. Vi kollade iallafall på "Familjen är värre", jäkligt rolig film! :D Sen fick jag äta middag efter det, så det blev sen middag.

Och den här veckan har vi börjat med naturfoto. YES! Igår var det genomgång av naturfotografering, panorama och macro. Och vi fick några uppgifter till fredag.

Kvällen igår blev ju också lite... speciell... Några av de som inte bor på skolan sov över här, eftersom vi skulle upp TIDIGT idag. Så det blev lite film, och sen gick de flesta och la sig mellan 9 och tio. :P

Idag var det ju upp klockan 3, för vid 4 skulle vi iväg till Hornslandet för att fota gryningsljuset. Men det berättar jag mer om senare. :P

Nu får det faktiskt räcka för den här gången! Som vanligt avslutar jag med ett par bilder. ;)

Puss och kram på er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar