onsdag 12 september 2012

Skrällar med ett onsdagsinlägg

Haha ja, nu blir ni allt förvånade va?! :P Här kommer jag med ett inlägg mitt i veckan helt plötsligt. :P Har precis ätit middag och sitter och väntar på att det ska vara nån "afrikansk afton" i gympa-salen, musik och dans från Ghana.

Tänkte försöka sammanfatta veckan såhär långt också, kan ju lika passa på liksom. :P

I måndags blev det i princip bara filmvisning. Då kollade vi på den filmen vi aldrig fick se i fredags, inne i soffrummet. Och tror ni inte jag somnade IGEN då?! :P Haha usch, börjar bli pinsamt detta.

Sen var det uppgiftstid fram tills vi slutade.

Efter middagen följde jag med Linda till affären, mest för att jag behövde en bild till hängningen den här veckan, som skulle vara monterad och klar til hängningen. Hade ju tänkt mig att ta bild inne i Hudik i lördags, men blev inte så av olika anledningar, så jag fick tänka ut en reservplan istället. Blev inte ritkigt vad jag tänkt mig, men jag är störtkär i bilden det tillslut blev, så det blev nog bra trots allt! :P Men det återstår att se imorgon, när klassen får ge sin syn på saken också. Alla har inte sett den än, så jag väntar med att visa bilden här.

Igår hade vi lite snack med en tjej från textil på morgonen, och sen blev det genomgång av Photoshop och Lightroom fram till lunch. Efter lunch var det printning och montering av hängningsbilderna och så vid tre var det dags för hängning. Den här veckan var jag en av de ansvariga för den, tillsammans med Axel. Det gick bra, och vi blev klara lagom till middagen. :P

Veckans tema är by the way "Valfritt". Många spännande bilder blev det! :P Ska bli mycket intressant att höra hur många av de tänkte.

Idag hade vi genomgång av Photoshop på morgonen, tyvärr minns jag inte ett jota av det som sas. :/

Sen efter f.m.-fikat var det dags för "Friskvård", den första för läsåret. Jag fick mitt förstaval, "Skogspromenad", och det hade även Linda och Simone från klassen fått. Så vi och ett gäng andra samt kuratorn och en lärare knatade iväg ut i skogen. Vi hamnade till slut vid ett sjukt fint ställe, med vindskydd och grillplats och allt. Blev kvar där en stund, sen fick vi klara oss själva. Tur jag och Linda hittade tillbaka, haha! :P

Sen efter lunchen har vi haft "Uppgiftstid" båda passen, d.v.s. 3 timmar. De flesta från klassen passade på att åka in till Hudik för att fota till nästa veckas hängning, som har temat "Sport". Jag blev dock kvar på skolan, och jag Linda och Lina gick till gympasalen och fotade lite coola bilder till temat istället. :P Så jag är redan klar med nästa veckas hängningsbild, NICE! ;)

Men har andra bilder som ska vara klara på tisdag, och insåg idag att jag måste ta om ALLA, så jag får fokusera på det istället. :/ SUCK! :/

Nu har vi som sagt ätit middag, morotsoppa, som var klart över förväntan god, och sen KLADDKAKA med grädde till efterrätt, som var asgott! :P Jag ville ha en bit till, hahaha! :P

Bara 20 minuter kvar nu. Bra jobbat med att fördriva tiden, Hanna!

Avslutar med en bild jag tog när vi var och kollade på film i Strömsbruk hela klassen i fredags. Min fina klass! ♥ (Minus 3 personer, som satt längst fram ihop med mig, och inte syns på bilden.)

Bästa klassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar