söndag 9 september 2012

Temadag, filmfestival och marknad

Herregud, söndag kväll IGEN, och vad fasen hände med den här helgen liksom, haha! :P Trots att man typ inte går nånting så går det asfort.

Fast ja, igår gjorde jag ju iofs nånting, men ändå. :P

Vi börjar med måndag. Men helt ärligt minns jag inte vad vi gjorde då. Jag hade verkligen ingen bra dag i måndags, och minnet sviker mig. Men ja, jag var inte på humör, och gick och la mig tidigt iallafall. Det minns jag, haha! :P

I tisdags hade vi en "schemabrytande" dag, för att hela skolan skulle få göra grejer tillsammans. Då var det en temadag med temat "Vad är en folkhögskola". Först samlades vi hela skolan i gympasalen, där blev vi indelade i sju olika grupper. Fast först fick vi dela upp oss två och två från varje klass. :P Jag hamnade med Lina från min klass. Några från våran klass blev dock fyra från klassen i sin grupp... Och grupperna rent allmänt var väldigt olika stora. Vi var 7 st i våran grupp, och nån grupp var typ 16 st.

Sen fick alla grupper ett varsitt schema, och vi fick gå runt till olika stationer, där vi fick göra olika grejer. Varje utbildning hade liksom en varsin station. Vi fick börja inne i Afasi-huset.

Och haha, vilken gaaaalen dag det blev! :P Och jag lyckades göra bort mig TVÅ (!) gånger under dagen! Först rev jag ner en stor tavla i entrén, men inte så det syntes så tydligt, haha. :P Och sen i slutet av skoldagen gjorde jag bort mig inför hela skolan inne i gympasalen. Hahahaha! :P Ja jösses!

Men den galna och sjuka dagen slutade inte där. Det fortsatte sen hela kvällen. Det blev en jäkligt fnissig dag, hahaha! Mycket tack vare Angelica och Axel, som tydligen hade haft VÄLDIGT kul i sin grupp, haha! :P Middagen blev totalt urflippad! Och innan dess hade vi stått en lång stund utanför datasalen och garvat halvt ihjäl oss också! Det var jag, Axel, Angelica, Lina och Linda.

Sen efter middagen följde jag med Linda till huvudbyggnaden, eftersom hon var en av de ansvariga för hängningen den här veckan. Hennes hängningspolare bor dock inte på skolan, och var hemma en sväng, så jag gjorde henne sällskap tills han kom. Eller förresten, jag satt kvar även efter att han kommit. :P Gav in syn på saken, ang. hängningen.

Sen kom Axel, och jag fick nån konstig överskottsenergi, och helt utan vidare gick vi in i gympasalen en stund, och kastade lite basket och sköt lite fotboll. Men till slut blev vi så varma så vi blev tvungna att gå ut. Så stod vi ute och snackade en bra stund!

Ja, tisdag var en grymt bra dag, och jag tror inte jag skrattat så mycket på bra länge!

Onsdag däremot var lite deppigare. Första passet var "Uppgiftstid", så vi fick göra sånt som vi kände att vi behövde göra, rest-uppgifter helt enkelt. Sen efter fikat var det samling för hela skolan i hörsalen. Då fick vi gå igenom de s.k. "Friskvårds-valen". Typ motsvarande "Skapande Verksamhet" på Karlskoga Folkhögskola. Jag valde "Skogspromenad". :P Tjoho! :P

Och så efter lunchen kom kuratorn och nån mer och pratade med oss i klassen om Ergonomi.

Efter middagen tog jag en promenad med Linda, då gick vi förbi en av kohagarna och bort till en fårhage. Där fick jag en ny kompis, superkeligt får!

Torsdag förmiddag var som vanligt klasshängning, denna vecka var temat "Kompisporträtt", men det har jag väl berättat om tidigare.

De två passen efter lunch var egentligen tänkta till att våran ena lärare skulle presentera sig närmare, och berätta mer om sig själv och sitt fotograf-yrke, men han hade blivit sjuk, så istället fick vi jobba med sånt vi kände att vi behövde jobba med helt enkelt.

Efter middagen gick jag med mina klasskompisar Anders, Simone och Hanna till Ica. Mycket trevlig promenad! :P När vi kom tillbaka mötte vi Axel och Alex, som stod och rökte, och Linda, som sällskapade. Vi snackade en stund allihopa, men sen delade vi på oss. Då hade det blivit typ helt mörkt. Jag och Linda gick till en av busskurerna nära skolan och tog ascoola bilder. Första gången för mig att prova det, men jag blev skitnöjd! :D Ja, för att vara första gången då! :P

Fredag har jag ju redan skrivit om att vi hade sovmorgon, till 1. Men inte vad som hände sen. Vi drog iväg hela klassen på "filmfestival", i Strömsbruk. Vi fick se två filmer om olika fotografer. Dock var lilla jag så förbenat trött så ja, jag erkänner, jag somnade efter typ 5 minuter på första filmen. :P Jobbigt eftersom vi skulle diskutera dem sen.

Tanken var också att vi skulle se en tredje film, men det blev inget med det, för den filmen hade de inte lyckats få dit från Stockholm. Så den ska vi se här på skolan imorrn (?) istället.

Vi kom SENT därifrån, jag hängde en stund med Linda och Lina i datasalen, men det blev inte så länge. Efter vi ätit middag på varsitt håll, kollade vi på film inne på deras internat. "Råttatouille". Dock fick jag inte se hela, för det blev nåt knas, så nu ser jag fram emot fortsättningen, nån gång, haha! :P

Och så igår var det dags. Dagen som de flesta i klassen nog bävat lite för. Marknaden i Hudiksvall. Vi fick en fotouppgift i måndags, som vi skulle göra på marknaden. Men vi hade blivit förvarnade om den redan långt tidigare. Vi skulle fota helt okända människor som vi såg/träffade där på marknaden.

Tack vare MASSA MASSA stöd från underbara klasskompisar, så klarade jag det! Nåt som jag trodde att jag aldrig nånsin skulle klara av. TACK!!!!!!!!!!!!! Utan er hade det aldrig gått!!!!!!!!

Ja, jag har skrivit det på Facebook, men jag skriver det här också: Jag har världens härligaste och underbaraste klass! Jag älskar den! Den är helt enkelt bara BÄST!!! <3 TACK för all stöttning, hjälp och omtanke ni skänker! Utan er skulle jag aldrig klara saker så bra som jag gör. Ni är bäst!!!!!!!!!

Puss och kram

Axel berättar om bilden på mig, under Kompisporträtt-hängningen i torsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar