onsdag 13 mars 2013

Bio, IKEA, Marieberg, Eskilstuna och Boda Borg

Nu har det redan gått en halv vecka efter lovet. Hjälp! Det går fan för fort! Och nu är det ju jättekort mellan loven också, inte långt kvar till påsklovet. Haha, konstigt det blir ibland. :P

Det blev ett händelserikt lov kan man väl säga. Hade fullt upp hela lovet känns det som! Kom ju på lördagkvällen till Karlskoga, blev hämtad vid bussen i Sandviken av pappa, och så körde han mig hem till dom. Där bjöds på TACOS och sen blev det Mellon med mamma. Och kvällen till ära hade hon också köpt osthjärtan. Hjälp, farligt goda! Hade aldrig smakat dom innan, så det blev första gången för mig.

Sen efter Mellon kollade vi på "...och så kom Polly". Jag har ju snott med mig typ hälften av filmerna hit till Forsa, så jag fick liksom ta det som fanns hemma där. :P

Sen söndag och måndag gjorde jag inte mycket alls. Söndag satt jag och kollade på skidåkning hela dagen. Vasaloppet och 5-milen i VM. Jag med min extrema sömnbrist var såklart vaken när starten av Vasaloppet gick vid 8, så den fick jag se. Mäktigt är det ju! Helt klart! Och imponerande av alla dom där människorna som orkar åka så långt... Puh!

På eftermiddagen var jag en snabbtur till Skolgärdet med mamma, vi var inne på Elgiganten för att kolla efter en surfplatta till mig. Blev dock ingen, kollade bara. Men sen skulle mamma iväg på jour, så jag fick gå hem. Gick dock in på Leklådan en sväng först, och där blev jag kvar en bra stund. :P Haha, oooops! Och så även en snabbvisit på ÖoB, utan att handla nåt dock.

Måndag hände typ... ingenting...

Tisdag var jag nere på stan, blev borta typ hela dagen. Men det hände massa skoj, så det gjorde inget alls! Sen var det hem till mamma och pappa och äta lite, innan jag och mamma skulle på bio. Vi såg "Små citroner gula". (Kommer kanske en recension senare) Bra film, jag gillade den verkligen! Har inte läst boken kan jag väl tillägga också om nu nån undrar...

På onsdag åkte vi alla tre, jag, mamma och pappa, in till Örebro. Jag hade önskemål om att få åka till IKEA, så IKEA fick sig ett besök. Och SÅKLART blev det en hel del inhandlat. ;) För min del en slickepott och plåster. Hahahaha! :P Mamma och pappa tittade också på kök.

Och sen blev det en tur till en köksaffär som ligger mellan IKEA och Marieberg, innan vi intog Marieberg och gjorde det osäkert! Och som vi gjorde det! Jag fyndade, och då menar jag verkligen, FYNDADE, ett par nya vinterstövlar. 99 kronor fick jag dom för!

Blev även ett par jeans, priset på dom, neeej, det tänker jag inte ens gå in på... Men det är ju så sjukt svårt att hitta byxor till mig, så man får ju passa på. Det var på JC dessutom, bästa jeans-affären för mig, i princip enda affären där jag med min kroppsform kan köpa "vanliga" jeans. Ååååh, jag saknar JC i Karlskoga. Så SYND att dom gick i konkurs! :(

Efter ett litet äventyr inne på Marieberg, när jag och mamma skulle försöka hitta pappa inne på den där enorma gallerian, fick vi iallafall reda på att han satt i bilen. Vi körde till MediaMarkt, där vi kollade efter kamera till mig. Kunde inte bestämma mig dock, vet fortfarande inte riktigt vad jag vill ha. Men vi hittade även en jättesöt liten pltt-TV, som skulle passa perfekt i min lägenhet, haha. :P

När vi var klara på MediaMarkt, åkte vi tillbaka till Marieberg (jädra rännande, haha :P) för att äta lite. Det blev Paco's. När maten var uppäten åkte vi tillbaka till Karlskoga igen, då var klockan över 7.

Torsdag tog jag det rätt lugnt på förmiddagen. Jag var ute och fotade lite, och var och handlade på COOP. Men sen kom pappa och hämtade upp mig, för vi skulle in till stan. Dom har bytt TV- och teleoperatör i våran bostadsrättsförening, vi har sagt upp kontraktet med Com Hem, så nu skulle vi gå till hotellet och kolla vad alternativen var att byta till.

Sen hem till mamma och pappa för middag.

I fredags kunde jag slöa återigen på förmiddagen, innan jag gick hem till mamma och pappa. Där bjöds jag på lunch innan vi styrde kosan mot Eskilstuna. Dags att hälsa på Emma och Erik och Theia i deras nya lägenhet. Dom hade bjudit oss på middag. Och jäklar, vilken mysig lägenhet! Älskar fasen den planlösningen!

Det blev iallafall en trevlig kväll, och vi fick presenter från Peru, där Emma och Erik precis varit! Jag fick jättefina hemmastickade sockor, mössa och "fotovantar".

Och så i lördags var det dags för denna årliga grej. Lite kul ändå, att dom lyckats pricka in det på en av dom få helger jag var hemma i Karlskoga. Till Boda Borg, där vi mötte upp våra vänner och började det hela med taco-buffé, innan vi tog oss an banorna. Och tack vare att jag kunde vara med, så blev det ett ungdomslag i år också! Med tre personer. Och vi lyckades skrapa ihop 8 stämplar! Inte illa, på ca 3 timmar.

Efter Boda Borg var det hem och duscha och byta om, innan det var dags för efterföljande pinnekjöttsmiddagen.

Tack och lov hade jag fått tillstånd att titta på Melodifestivalen, det var ju ändå FINAL!!! Så jag satt med min mat vid TV:n. Och precis som förra året kom hela middagssällskapet upp när omröstningen närmade ig, och vi satt och trängdes i deras soffor under dom avgörande minuterna.

Det blev en trevlig kväll, med som vanligt mycket sång, musik och skratt! Och med musiken menar jag inte bara Mellon då alltså. :P

I söndags ägnade jag morgonen åt att packa. Sen gick jag hem till mamma och pappa för att äta frukost ihop med dom norska övernattningsgästerna. Vi sa hejdå till dom, och sen skulle pappa åka och handla, så han släppte av mig hemma hos mig, jag packade det sista och bäddade iordning sängen, och så hämtade pappa upp mig och packningen.

Och sen tillbringade jag resten av tiden fram tills jag skulle åka hemma hos mamma och pappa. Satt och kollade på skidåkning på TV:n. Haha. :P Lite lunch, säga hejdå till mamma och sen körde pappa in mig till tåget i Örebro. Trots att vi kom nästan 10 minuter för tidigt, och tåget kom från Mjölby, så stod det redan inne när vi kom, så det var bara för mig att kliva på. Sa hejdå till pappa och så åkte han. Och sen blev det först 3½ timme på det tåget, som stannade i bl.a. Lindesberg och Kopparberg och körde igenom typ hela Dalarna, innan jag tillslut kom fram till Gävle där jag skulle byta.

Efter ytterligare en dryg timme på tåget från Gävle, var jag tillslut framme i Hudiksvall. Hade sånt flyt så jag bara behövde vänta kanske 2 minuter på bussen. Fick sällskap av Lina på bussen, som kommit från Linköping typ en halvtimme innan mig. Trevligt värre! :)

Vi två var tillbaka i Forsa ca halv tio.

Vad som händer nu i veckan berättar jag om senare. :P

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar