måndag 25 mars 2013

Gruppfotografering, två test, Självporträtt och Sundsvall

Ännu en vecka har gått. Fan vad fort det går!

Förra veckan hände en del. Inte på måndagen kanske dock, jag för min del ägnade all ledig tid åt att fota mig själv och föröska få nåt vettigt Självporträtt. Jag blev hyffsat nöjd till slut iallafall! Så det jobbade jag med, skulle vara klart till hängningen på tisdag.

Tisdag hade vi genomgång i studion hela förmiddagen. Vi gick igenom om studiofotografering. Vi hade väldigt kul vi åtta som var där! :P Och bilderna blev ju också rätt roliga. :P

Sen var det printning och montering av hängningsbilder.

Onsdag hade vi ett litet test, om färglära i Photoshop. Gick ju... inte så bra för mig nej... Under friksvårdstimmen var det "Prova-På" och det var jag och Lina från våran klass som gick på det. Yogan gillade jag, trodde jag faktiskt inte!

Torsdag förmiddag var det dags för hängning igen. Självporträtt. Många fina bilder kan jag konstatera, och själva bilddiskussionen blev lite annorlunda. Men kul! :)

Fredag var vi inte så många, men vi som var här hade ett praktiskt test, i Photoshop. Inte heller skitlätt!

På lunchen var vi bara två stycken, jag och Angelica, rekord, haha! :P

Men hela den här veckan (eller ja, förra veckan då) har vi varit ganska få, eftersom folk har varit eller åkt iväg och fotat till projektet. Middagarna blev också ganska konstiga, tomma liksom. Vi var bara 2 stycken på middagarna nästan hela veckan.

I lördags åkte jag till Sundsvall, alldeles ensam! Det går så himla få tåg dit på helgerna, så jag fick ta bussen. Tar 1½ timme. Visste inte alls när det gick bussar tillbaka, så jag chansade hejvilt! Vid 4-tiden kände jag mig iallafall klar, och då visade det sig att nästa buss gick inte förrän tio över fem, så det var bara att spendera 1 timme till i storsta'n. Jag var tillbaka i Forsa först vid halv 8.

Jag gillade Sundsvall också, en fin stad tycker jag, men hjälp, vad stor! Haha. Helt klart större än vad jag hade tänkt mig! Även om jag visste att det var en stor stad.

Tyvärr hittade jag ju inga vårtecken, vilket var lite huvudmålet med min tripp dit, men tog en hel del bilder ändå, så jag känner mig nöjd ändå trots allt.

Och igår var det meningen att jag skulle vara i studion i två timmar, hade iallafall bokat den då, för att öva lite, men tyvärr glömde jag helt bort det, så den bokade tiden rann bara ut i sanden! Attans!

Och den här veckan blir en kort vecka. Går bara 4 dagar, sen är det påsklov! På fredag bär det hemåt mot Karlskoga igen. Ska bli mysigt att få komma hem och fira påsk. Jag älskar påsken! Blir bara jag och päronen i år dock, för båda mina systrar "sviker". Lina drar till Berlin och Emma och Erik åker till Östersund. Men jag får iallafall träffa dom senare i veckan, och det uppskattas! :D

Puss och kram och ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar