lördag 30 mars 2013

Russin och choklad!

Har varit ute och åkt längdskidor med päronen idag på förmiddagen. Plötsligt kände jag hur min energi tog slut och jag behövde vila. Och så kom jag att tänka på att när vi var små och var ute i skidspåren, brukade mamma plocka fram russin och ge oss när energin började tryta, och då orkade vi plötsligt en bit till. Så jag frågade mamma på skoj om hon inte hade några russin med sig. Det hade hon såklart inte. :P Ingen choklad heller, det har också fungerat som bensin vissa gånger.

Men varm choklad och macka hade hon, och det gjorde mig härligt glad och nostalgisk! Vi satt en bit upp på en stor sten i solen och åt våran matsäck. Lyckan var total! :D

Så sen orkade jag sista biten trots svår motvind, men var helt slut när jag kom tillbaka till parkeringen igen. Men det var lätta spår där, man liksom gled fram och det kändes nästan oförskämt lätt att åka. Det var värt allt flås!

Nu väntar jag på årets påskbord. En solig och fin påskafton i år, och en del snö kvar här i Karlskoga.

Glad Påsk alla fina vänner, hoppas ni också har sol idag! :)

Skidåkning i solskenet är fina grejer det! Bilden är dock gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar